تعیین بلندمدت فرمول قیمت‌ خوراک پتروشیمی

تعیین فرمول بلندمدت برای قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی‌ها سبب ایجاد فرصت توسعه برای پتروشیمی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، اسماعیل جلیلی اظهار کرد: مدت‌ زمان ۱۰ ساله برای تعیین فرمول قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی منطقی است، زیرا نوسانها در این زمینه نباید سبب ایجاد مشکل برای توسعه پتروشیمی‌ها شود.

این نماینده مجلس افزود: ثبات در نحوه تعیین قیمت‌گذاری خوراک، به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده است، در صورت تحقق این موضوع سرمایه‌گذار با برنامه‌ریزی مطلوب‌تری اقدام می‌کند.

جلیلی با بیان این که مجلس تمام مؤلفه های بازار در فرمول قیمت‌گذاری را در نظر می‌گیرد، افزود: رویکرد قانون توجه به شرایط واقعی اقتصاد، تقویت سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات و ایجاد فرصت توسعه برای پتروشیمی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که قیمتگذاری خوراک محصولات پتروشیمی در کشورهای مختلف تابع عوامل مختلف است، افزود:‌ وضعیت تولید و صادرات در تعیین قیمت تمام‌ شده کشورها مؤثر و متفاوت است.

نماینده مردم مسجد سلیمان،‌ لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس با بیان اینکه فرمول بلندمدت اثر بخش‌تر است،‌ افزود:‌ در هر کشوری قیمتگذاری تابع شرایط خاص خود است.

بر پایه این گزارش، غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات نیز پیشتر گفته بود: افزایش قیمت خوراک پتروشیمی سبب کاهش سرمایه‌گذاری در این بخش می شود و این مهم به نفع اقتصاد کلان نیست.

وی افزود: فرمول مدنظر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات باید حداقل به مدت ۱۰ سال ثابت باشد؛ تمام تلاش کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات در این است که مردم به سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی تشویق شوند.

کد خبر 229326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =