سیستم مخابرات خطوط لوله و مخابرات اصفهان ارتقا می یابد

ارتقای سیستم مخابراتی منطقه اصفهان شرکت خطوط لوله و مخابرات اصفهان از آنالوگ به دیجیتال، با 80 درصد پیشرفت در حال انجام است.

به گزارش شانا مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در این باره گفت: تاکنون 80 درصد از این پروژه اجرایی شده و امیدواریم تا پایان امسال این طرح کلان، به اتمام برسد.

محمدعلی پیشاهنگ با اشاره به عملیاتی و سخت گذر بودن مسیرهای انتقال نفت در منطقه اصفهان یادآوری کرد: اگر خطوط انتقال نفت را شریانهای حیاتی در بدنه کشور بدانیم، مخابرات نقش سلسله اعصاب را در این مسئولیت بزرگ ایفا می کند، بنابراین می توان گفت با توجه به انتقال کلان نفت در منطقه اصفهان، مخابرات این منطقه از حساسترین و مهمترین بخشهای مخابراتی در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت کشور به شمار می رود.

او با بیان این که مخابرات در صنعت نفت نقش به سزایی دارد، افزود: در حال حاضر بخش مخابرات شرکت نفت ایران با در اختیار داشتن 295 ایستگاه مخابراتی، 30استان کشور را تحت پوشش خود دارد.

وی با بیان این که بخش مخابرات در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در سطح 12 منطقه عملیاتی در حال خدمات رسانی است، تصریح کرد: به غیر از استانهای خراسان شمالی و جنوبی، همچنین سیستان و بلوچستان، خطوط انتقال نفت در سطح مابقی استانهای کشور وجود داشته و مخابرات صنعتی نیز به عنوان یک ضرورت مهم در کنار آن قرار دارد.

پیشاهنگ درباره تفاوت مخابرات صنعتی و مخابرات عمومی گفت: مخابرات عمومی بر اساس جمعیت کشور فعالیت کرده و در اختیار عموم قرار دارد، اما مخابرات صنعتی شرکت نفت، براساس نیاز این صنعت فراهم سازی شده و به واقع از ضریب نفوذ و اهمیت بالاتری برخوردار است به طوری که دستگاه مایکرووو مخابرات صنعتی زودتر از مخابرات عمومی به کارگیری شده است.

به گفته وی هم اکنون 26 بخش مختلف در سطح شرکت نفت از خدمات مخابراتی بهره مند هستند که البته علاوه بر صنعت نفت، براساس ضرورت به سایر شرکتهای کشور و سازمانهای ملی نیز سرویسهای مخابراتی داده و دریافت می شود.

پیشاهنگ از به کارگیری سیستم و سخت افزارهای جدید و مدرن در فضای مخابراتی صنعت نفت کشور خبر داد و اظهار کرد: براساس سیاستهای اتخاذ شده پروژه های مختلفی شامل ایجاد شبکه اسکادا، ایجاد شبکه مدیریت دارایی فیزیکی، ارتقای بخش اتوماسیون اداری و ... نیز در دستور کار قرار دارد که به زودی در بخش مخابراتی به کارگیری شده و زمینه ساز ارتقا و تحول چشمگیر در ارائه خدمات هرچه بهتر خواهد شد.

کد خبر 229354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =