نیجریه باید برای قیمتهای پایین تر نفت برنامه ریزی داشته باشد

در صورت ادامه روند کاهشی قیمت نفت، نیجریه باید اقدامات لازم را برای مقابله با این مسئله انجام دهد.

به گزارش رویترز، انگوزی اکونجو، وزیر اقتصاد نیجریه روز پنج شنبه (29 آبانماه) در مصاحبه ای درباره کاهش چشم انداز رشد اقتصادی سال آینده نیجریه گفت: نیجریه باید قیمت را به سوی کاهش قیمت نفت در آینده تنظیم کند.

اکونجو تصریح کرد: کاهش 30 درصدی قیمت نفت از ماه ژوئن تاکنون موقتی است اما نیجریه باید برای قیمتهای پایین تر نیز برنامه ریزی داشته باشد.

وی گفت: بر اساس نظرات تحلیلگران در صندوق بین المللی پول، مسیر کاهش قیمت نفت در سرازیریست و این یک شوک دائمی خواهد بود و ما باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم و هم اکنون نیز این کار را شروع کرده ایم.

وزیر اقتصاد نیجریه با اشاره به افزایش مالیات بر کالاهای لوکس و جلوگیری از سفرهای غیر ضروری دولت به عنوان اولین گام اظهار کرد: ما به طور کلی باید روی انسداد حفره های مالیاتی کار کنیم.

وی افزود: در صورت نیاز ظرفیتهای زیادی برای افزایش درآمدها از طریق مالیات وجود دارد.

اکونجو  گفت: ما کمترین مالیات بر ارزش افزوده را با سطح 5 درصد در جهان داریم، بنابراین فضای زیادی برای مانور وجود دارد اما درحال حاضر هیچ برنامه ای برای افزایش مالیات بر ارزش افزوده در کارها نداریم.

نیجریه بزرگترین اقتصاد آفریقاست که به صادرات نفت متکی است.

صادرات نفت در نیجریه 70 درصد درآمدهای دولت را تشکیل می دهد و از زمانی که قیمت نفت از فروش 115 دلاری در ماه ژوئن، به پایین ترین نرخ خود در چهار سال گذشته و به قیمت زیر 80 دلاربرای هر بشکه رسید، ضربه سختی را متحمل شد.

کد خبر 229359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =