مسکو برنامه‌ای برای کاهش تولید نفت ندارد

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که این کشور برنامه ای برای کاهش تولید نفت ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شبکه تلویزیونی «روسیا 24» شنبه (یکم آذرماه 93) به نقل از الکساندر نواک اعلام کرد که روسیه تصمیمی برای کاهش تولید نفت با هدف حمایت از قیمتها ندارد.

وزارت انرژی روسیه نیز در پاسخ به سئوال رویترز با تایید این نقل قول از نواک اعلام کرد که این سخنان در بخشی از گفتگوی تفصیلی وی با شبکه تلویزیونی روسیا 24 بیان شده است که بزودی از این شبکه پخش می‌شود.

این در حالی است که نواک جمعه گذشته گفته بود که دولت روسیه در حال بحث در خصوص امکان کاهش تولید نفت برای حمایت از قیمتهاست ولی هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است.

وی در پاسخ به سئوال یک خبرنگار در خصوص آمادگی روسیه برای کاهش تولید نفت گفت: این موضوع نیاز به ملاحظاتی دارد و در حال بحث در خصوص همین سئوال هستیم اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

وزیر انرژی روسیه همچنین تاکید کرد که کاهش تولید به دلیل وابستگی بودجه دولت روسیه به درآمدهای صادرات نفت و دسترسی نداشتن به فناوریهای لازم برای متنوع‌سازی سریع منابع، برای این کشور دشوار خواهد بود.

از سوی دیگر، وزیر خارجه روسیه نیز روز جمعه بعد از دیدار با همتای عربستانی خود تاکید کرد که دو کشور در خصوص لزوم تعیین قیمت نفت براساس عرضه و تقاضا دیدگاه مشترکی دارند.

کاهش 30 درصدی قیمت نفت از ژوئن امسال تاکنون مشکلاتی را برای اقتصاد روسیه که حدود 50 درصد بودجه آن از طریق درآمدهای نفتی تامین می‌شود، ایجاد کرده است.
کد خبر 229378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =