معاون اول رییس‌جمهوری آمریکا در چارچوب سفرش به ترکیه اعلام کرد، کشورهای اروپایی باید منابع انرژی خود را تنوع بخشند تا امنیت انرژی این کشورها به‌ویژه با توجه به تهدیدهای روسیه تضمین شود.

به گزارش شانا به نقل از ایسنا، جو بایدن، معاون اول رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: روسیه از انرژی به‌عنوان سلاحی برای تهدید امنیت کشورها استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، جو بایدن در ادامه خاطرنشان کرد: هرچند به‌طور قطع روسیه همچنان یکی از تأمین‌کنندگان اصلی گاز در آینده نزدیک خواهد بود اما کشورهای اروپایی باید تأمین نیازهای خود را در حوزه انرژی تضمین کنند.

بایدن این اظهارات را در نشست سران شورای اقتصاد و انرژی آتلانتیک که در استانبول برگزار می‌شود، مطرح کرد.

وی تاکید کرد: امنیت انرژی پیش‌شرط ثبات و آبادانی برای یک کشور است.

معاون اول اوباما همچنین از کشورهای اروپایی به خاطر داشتن دیپلماسی قدرتمند در حوزه سیاست‌های انرژی و برقراری روابط تنگاتنگ با کشورهای منطقه بالتیک با هدف ایجاد گزینه‌های جایگزین انرژی تمجید کرد.

وی تصریح کرد: دستیابی به انرژی مستلزم پروژه‌های زیرساختی است و ما باید اذعان کنیم که عملی کردن این پروژه‌ها هزینه‌بر و مستلزم زمان بوده و همچنین به همکاری بین‌المللی و رهبری قدرتمند احتیاج است.

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی نباید اقداماتی یک‌جانبه داشته باشند و لازم است برای تأمین نیازهای خود در حوزه انرژی با یکدیگر همکاری کنند.

کد خبر 229393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =