معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با اشاره به این‌که صندوق ضمانت صادرات مانعی برای ادامه کار نیروگاه مگری که در ارمنستان توسط ایران اجرا می شود ندارد، گفت: مشکلی که در تاجیکستان به وجود آمد موجب ایجاد نگرانی نسبت به پروژه‌های نیروگاهی برون مرزی ایران شده بود.

به گزارش شانا، علیرضا دائمی در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آخرین مذاکرات در زمینه افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات با توجه به این که گفته می‌شود این صندوق از پروژه‌ها از سرمایه بالا پشتیبانی نمی‌کند به چه نتیجه‌ای رسیده گفت: در نیروگاه برقابی مگری باید ارزیابی ها صورت گیرد و با توجه به تفاهم نامه ها که با کشورهای همسایه داریم انجام می‌شود.

وی در مورد حذف پوشش بیمه‌ای نیروگاه برقابی مگری توسط صندوق ضمانت صادرات گفت: این موضوع منتفی است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در مورد چرایی مباحث مطرح شده در زمینه حذف پوشش بیمه و عدم حمایت از طرح‌ها با سرمایه بالا گفت: متاسفانه در تاجیکستان با وجود ساخت نیروگاهی ارزشمند به دلیل عدم پرداخت به موقع برق توسط شرکت‌ها در آن جا این تصور ایجاد شد که در نیروگا‌ه‌هایی که خارج از پهنه سرزمین می سازیم مشکلاتی وجود دارد.

دائمی ادامه داد: در حال حاضر این مشکل حل شده و مانعی وجود ندارد.

وی با تاکید بر این‌که نیروگاه‌های برقابی نیروگاه‌های پاک هستند اظهار کرد: با توجه به این که می خواهیم قطب انرژی الکتریکی منطقه باشیم از طرح‌هایی که با انجام آن ها بتوانیم در برق منطقه تعادل ایجاد کنیم و کمبودها رفع شود استقبال می کنیم.

به گزارش ایسنا، وزیر نیرو چندی پیش از عدم حمایت صندوق ضمانت صادرات از برخی پروژه‌های ایران در سایر کشورها خبر داد و گفت: مشکل این صندوق سرمایه پایین است و باید دقت شود که به جای حذف پروژه هایی که برای عقد قرارداد آن‌ها مدت‌ها تلاش شده این صندوق باید سرمایه خود را افزایش دهد.

کد خبر 229396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =