لوله کشی آب شرب در مرکز انتقال نفت قطب آباد

بعد از گذشت بیست و دو سال آب شرب سالم در سیستم لوله کشی مرکز انتقال نفت قطب آباد جاری شد.

به گزارش شانا رییس واحد مهندسی ساختمان و تاسیسات خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه جنوب شرق، گفت: از بدو تاسسیس و راه اندازی مرکز انتقال نفت قطب آباد (1371) تا کنون آب شرب، صنعتی و باغبانی مورد نیاز از طریق تانکرهای آب و از فاصله هفتاد کیلومتری (شهرستان حاجی آباد) تامین می شد.

سید احسان زمانی افزود: پس از تحقیق، مطالعه و بررسی، بهره برداری از یک حلقه چاه آب در فاصله تقریبی هفت کیلومتری مرکز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این که پس از انجام آزمایشهای لازم از آب چاه و بررسی پارامترهای موجود به دلیل بالا بودن سختی و وجود املاح مضر، آب غیر قابل شرب تشخیص داده شد، ادامه داد: بنابراین برای تهیه و نصب دو دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس (Ro) جهت شهرک و مرکز انتقال نفت قطب آباد برنامه ریزی شد.

وی اظهار کرد: دستگاه های مذکور با ظرفیت 5 M3/day (متر مکعب در روز) جهت مرکز انتقال نفت و 30M3/day جهت شهرک منازل سازمانی است که پس از آماده شدن محل قرار گیری آنها، نصب شد.

زمانی با تاکید بر این که آب تصفیه شده مورد آزمایش قرار گرفته و دارای استاندارد های لازم برای شرب است، تصریح کرد: انتقال آب از چاه به مرکز با احداث ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 5 lit/min و اجرای خط لوله پلی اتیلن 90mm به طول تقریبی هفت کیلومتر در حال انجام است.

کد خبر 229401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =