95درصد از کالاهای صنعت برق بومی سازی شده است

صنعت برق ایران باتوجه به ظرفیتهای موجود در داخل کشور حدود 95 درصد از نیازهای خود را از طریق سازندگان داخلی تامین می کند.

 رئیس هیئت مدیره سندیکای برق ایران درگفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: شرکتهای عضو این سندیکا با تکیه بر توان و دانش کارشناسان و متخصصان ایرانی در ساخت و بومی سازی بسیاری از نیازهای صنعت برق ایران دستاورهای ارزشمندی را کسب کرده اند.

علیرضا کلاهی افزود: سازندگان ایرانی اکنون به برندهای معتبری در سطح منطقه بدل شده اند و خوشبختانه از نظر کمیت و کیفیت رتبه های ممتازی دارند و در این مسیر، تقاضا برای خرید محصولات و کالاهای مربوط به صنعت برق از سوی کشورهای همسایه در حال افزایش است.

 وی تصریح کرد: کشورهای همسایه، بویژه عراق، افغانستان و پاکستان بازارهای بسیار خوبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به شمار می روند.

کلاهی ادامه داد: افزون بر تامین نیاز داخل آمادگی داریم در صادرات خدمات فنی و مهندسی مشارکت بیشتری داشته باشیم و در فضای رقابتی موجود توان رقابت را افزایش دهیم.

 رئیس هیئت مدیره سندیکای برق ایران افزود: شرکتهای ایرانی فعال در صنعت برق از ظرفیتهای زیادی برای فعالیت برخوردارند و امید است با همکاری وزارتخانه های نیرو و نفت بتوانیم از همه ظرفیتها استفاده کنیم که پیامد آن، سهیم بودن در توسعه اقتصادی کشور خواهد بود.

وی با بیان این که قیمت بالای مواد اولیه، چالش صنعتگران ایرانی است گفت:  فولاد، روی،مس،آلومینیوم و نیز محصولات پتروشیمی با قیمتهای بالا به دست سازندگان می رسد و حتی در برخی موارد، واردات، ارزانتر از تامین نیازها از طریق داخل کشور تمام می شود که این امر به عنوان یک چالش جدی سبب بروز مشکلات گوناگونی شده است.

 

کد خبر 229405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =