کاهش قیمت محصولات پلیمری و شیمیایی برای معامله دربورس کالای ایران

پیرو مصوبه شورای عالی بورس و ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر عرضه کامل محصولات پتروشیمی در بورس کالا نرخهای جدید محصولات پلیمری و شیمیایی اعلام شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار،دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی پیرو مصوبه شورای عالی بورس و ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر عرضه کامل محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران و تغییر مبنای محاسبه قیمتهای پایه از ارز مبادله ای به نرخ ارز آزاد، نرخهای جدید محصولات پلیمری و شیمیایی را برای آذرماه اعلام کرد که قیمتها با کاهش روبر شده است.

براساس ابلاغیه قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به مدیرعامل بورس کالای ایران، در روز 12 تیرماه 93 آمده است: پیرو جلسه نهم تیرماه شورای عالی بورس و حسب نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار و جلوگیری از دلالی و واسطگی، و ملاحظه درصدی تخفیف برای مصرف کنندگان داخلی محصولات پتروشیمی، قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران براساس فرمول زیر تعیین می شود:

معادل ریالی ارز آزاد * 95% * میانگین قیمت فوب خلیج فارس = قیمت پایه در بورس

در این ابلاغیه آمده است: با توجه به تعدیل نرخهای پایه و همچنین به منظور رصد کردن مداوم بازار و تأمین نیاز داخلی، همه تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی، اعم از دولتی و خصوصی موظفند همه محصولات حود را از طریق بورس کالا عرضه کنند.

در تبصره این ابلاغیه آمده است درصورتی که محصولات عرضه شده در بورس کالا در دو مرحله متوالی عرضه به فروش نرسد، واحد عرضه کننده مجاز است به همان میزان که فروش نرفته، در خارج از بورس به فروش رساند.

گفتنی است: دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی به نشانی اینترنتی www.Pdid.ir   به صورت ماهانه قیمت محصولات پلیمری و شیمیایی را منتشر می کند.

کد خبر 229408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =