استقبال کویت از همکاری میان روسیه و اعضای اوپک

وزیر نفت کویت، اعلام کرد که کشورش از هرگونه پشتیبانی و هماهنگی میان کشورهای عضو اوپک و روسیه استقبال می کند.

به گزارش پایگاه خبری زاویه، علی العمیر گفت: کویت از هرگونه هماهنگی میان اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و روسیه، برای افزایش قیمت نفت پشتیبانی می کند زیرا این هماهنگیها از یک سو به تضمین روند عرضه انرژی و از سوی دیگر به تثبیت قیمتها منجر می شود.

العمیر اظهار کرد: روسیه باید تصویری واضح از اقدامهای انجام شده در حوزه تولید نفت ارائه دهد تا از سوی اعضای اوپک مورد مطالعه قرار گیرد.

وی، بااشاره به برگزاری صد و شصت وششمین نشست وزیران اوپک در اواخر ماه جاری میلادی (6 آذرماه) توضیح داد: در این نشست وزیران کشورهای اوپک با بررسی قیمتها و بازار نفت به تصمیم گیریهای مناسب با اقتصاد اعضای اوپک خواهند پرداخت.

 وزیر نفت کویت پیش بینی کرد: قیمت نفت خام در سطح معینی، همسو با هزینه های تولید تثبیت خواهد شد.

العمیر افزود:  اوپک در تصمیم گیری برای حمایت از عرضه و قیمت نفت خام لحظه ای تردید نمی کند، بویژه این که این سازمان با تولید 30 درصد از عرضه جهانی نفت لازم است به نحوی تصمیم گیری کند که قدرت و توانایی آن را در تاثیرگذاری بر اقتصاد جهانی منعکس کند.

وزیر نفت کویت درباره تقاضای کاهش تولید اوپک، بیان کرد: کویت، در نشست پایان هفته با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی دبیرخانه اوپک در این باره تصمیم می گیرد تا به این ترتیب، اعضای اوپک با بررسی نتایج مطالعه بازار نفت، به یک تصمیم جمعی که حفظ ثبات بازار را برای همه آنها تضمین می کند، برسد.

 

کد خبر 229409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =