۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
  • کد خبر: 229410
خطوط لوله شمال کشور و چالش حریم

تجاوز به حریم خطوط لوله در شمال کشور به منظور فعالیتهای کشاورزی، منطقه را با چالشهای جدی روبرو کرده است.

به گزارش شانا مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال با بیان این که بیشتر حریمهای خطوط لوله خریداری و تملک شده است، گفت: اما تعرضات در منطقه همچنان زیاد است که تنها راه، وضع قوانین سختگیرانه به نظر می رسد.

هوشنگ رشیدی به تعرضها و تجاوزهای حریم خط لوله اشاره کرد و افزود: مشکلات طبیعی که در منطقه به وجود می آید قابل حل است، اما تجاوز به حریم خط برای فعالیتهای کشاورزی، منطقه را با چالشهای جدی مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: از مجلس شورای اسلامی بویژه نمایندگان استانهای شمالی انتظار می رود، برای حفظ و پایداری انتقال بدون وقفه و حادثه که از نظر مقولات زیست محیطی بسیار حایز اهمیت است، قوانین سختگیرانه تری را علیه متصرفان به حریم وضع کنند.

به گفته رشیدی منطقه شمال آمادگی دارد تا نمایندگان مجلس را از نزدیک با تعرضات و تجاوزات که با هدف فعالیتهای کشاورزی بر حریم خریداری شده لوله نفت انجام می شود آشنا کند.

وی بر برخورد شدیدتر با متعرضان به خطوط لوله نفت تاکید کرد و اظهار داشت: حل پرونده های تعرضات به حریم به کندی و در روندی طولانی مدت انجام می شود.

مدیر خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال به اهمیت دسترسی آسان به لوله های نفت اشاره و اظهار کرد: شرکت با اجرای طرحهای جاده سازی و تسطیح دسترسی ها را در بیشتر مناطق جنگلی و کوهستانی امکان پذیر کرده است.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از 600 کیلومتر خط لوله نفت در این منطقه گفت: در حال حاضر دسترسی به خط لوله در حوزه شهری و شالیزاری استانهای مازندران و گلستان وجود دارد، اما هرچه از حوزه شهری و دشت فاصله می گیریم، مشکلات دسترسی دشوار تر می شود.

کد خبر 229410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =