حذف یک یا دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا خللی در آمار ایجاد نمی‌کند

دقت دستگاههای سنجش آلودگی هوا به حدی است که با حذف یک یا دو ایستگاه، خللی در آمار و ارقام مربوط به آلودگی هوای تهران ایجاد نخواهد شد.

محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران، در گفتگو با خبرنگار شانا، به دلایل حذف یکی از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: در آذر ماه سال 91 یکی از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای تهران که در خیابان آزادی مستقر بود به دلایلی از جمله عمر بالا و مستهلک شدن برخی قطعات، حذف شد.

وی افزود: ایستگاههای سنجش آلودگی هوا به سه دسته شهری، حومه شهری و ترافیکی تقسیم می‌شود که البته برخی کشورها از آمار ایستگاههای ترافیکی استفاده نمی‌کنند، در حالی که در کشور ما آمار این ایستگاهها نیز اعلام می‌شود.

رستگاری تصریح کرد: دقت دستگاههای سنجش آلودگی هوا به حدی است که با حذف یک یا دو ایستگاه، خللی در آمار و ارقام مربوط به آلودگی هوای تهران ایجاد نخواهد شد.

شاخص امروز کیفیت هوا در کلانشهر تهران در شرایط سالم است

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: هیچ یک از دستگاههای سنجش آلودگی هوا در پایتخت نمی‌تواند به طور دائم و مرتب روشن باشد، از این رو این نوع دستگاهها روزهایی از سال برای تعویض قطعات و تعمیر خاموش خواهد شد.

وی در ادامه به شاخص کیفیت هوای امروز تهران اشاره کرد و گفت: اسناد دریافت شده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوا در 24 ساعت گذشته و منتهی به 8 صبح نشان می‌دهد هوای شهر تهران امروز در وضعیت سالم  قرار دارد.

رستگاری افزود: شاخص کیفیت هوا برای پارامترهای منواکسید کربن 39، ذرات معلق کمتر از ٢,٥ میکرون 86 و ذرات معلق کمتر از ١٠ میکرون نیز در هوای شهر تهران 48 گزارش شده است که این اعداد بیانگر آن است که شاخص امروز کیفیت هوا در کلانشهر تهران در شرایط سالم قرار دارد.

کد خبر 229412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =