برگزاری سمینار بهینه سازی انرژی در واحدهای یوتیلیتی صنایع نفت و گاز

شرکت بهینه سازی با هدف بررسی راهکارهای بهینه سازی انرژی در واحدهای یوتیلیتی مرکزی صنایع نفت و گاز یک سمینار دو روزه با حضور نمایندگان شرکتهای تابعه وزارت نفت، شرکت ملی گاز و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار کرد.

به گزارش شانا،  این سمینار آموزشی در قالب اجرای پروژه تدوین استاندارد مصرف انرژی در واحدهای یوتیلیتی که در مدیریت بهینه سازی انرژی در بخش صنعت شرکت بهینه سازی اجرا می شود، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته (27 و 28 آبانماه) در محل شرکت بهینه سازی برگزار شد.

هدف از برگزاری این سمینار آشنایی صاحبان و دست اندرکاران صنعت با مبانی بهینه سازی انرژی و نرم افزارهای تخصصی کاربردی است.

در روز نخست سمینار مباحثی تحت عنوان فرآیندها و تجهیزات یوتیلیتی، شامل بهینه سازی مصرف انرژی در تجهیزات توربین بخار، بویلر، توربین گاز ،HRSG، بهینه سازی مصرف انرژی در فرآیندهای تولید نیتروژن، آب، هوای فشرده و سیستم توزیع بخار و آشنایی مقدماتی با نرم افزارهای مرتبط با واحدهای یوتیلیتی مرکزی ارائه شد.

در دومین روز سیمنار، کارگاه آموزشی نرم‌افزار Thermoflow، به منظور آشنایی بیشتر کاربران و اهمیت استفاده از نرم افزار یاد شده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برگزار شد.

همچنین به مباحث سیکل عملکرد توربین گاز و آموزش ماژولهای GT Pro و GT Master، سیکل عملکرد توربین بخار و آموزش ماژول‌های Steam Pro و Steam Master و نرم‌افزار Thermoflex و آموزش شبیه‌سازی بویلر و تجهیزات و 6 نمونه از طرح‌های بهینه‌سازی واحدهای یوتیلیتی پرداخته شد.  

کد خبر 229414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =