فهرست کالاها و تجهیزات ساخت داخل اعلام شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت نخستین فهرست کالاها ، تجهیزات ، لوازم و فرآورده های ساخت واحدهای تولیدی داخلی را در زمینه پروژه های صنعتی و معدنی کشور اعلام کرد.

به گزارش  شانا کیومرث فروتنی مدیر کل دفتر صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: این فهرست مشتمل بر دو بخش شامل ماشین آلات و تجهیزات صنعتی ثابت و دوار و کالاها و نیز تجهیزات و لوازم برقی ،فلزی و الکترونیک است که با همکاری انجمنهای تولیدی مربوط تنظیم شده است.

به گفته وی، این اقدام در راستای تکلیف ماده 3 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور برای استفاده عموم مردم بویژه مخاطبان ماده 2 آن قانون جهت به کارگیری امکانات ساخت داخل برای خرید تجهیزات خارجی جهت رونق تولید و پرهیز از استفاده انواع مشابه خارجی صورت گرفته است.

فروتنی تاکید کرد : این فهرست با توجه به اطلاعات موجود تنظیم شده است و بدیهی است با ارائه اطلاعات جدید از سوی انجمنهای مربوط  و واحدهای تولیدی ذیربط ، اطلاعات دیگر کالاها و تجهیزات ساخت داخل می تواند به این فهرست اضافه شود.

 بر پایه اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت ، طبق مواد 4و 5 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی ، سازمانهای دولتی و عمومی غیر دولتی و نیز واحدهای خصوصی که از امکانات دولتی برای اجرای پروژه های خود استفاده می کنند ، موظف هستند فعالیتهای پروژه خود را به شرکتهای ایرانی ارجاع دهند و دست کم 51 درصد هزینه پروژه آنها به صورت کار در داخل کشور (طبق تعریف مندرج در قانون) باشد.

 این فهرست در پورتال وزارت صنعت ، معدن و تجات به آدرس www.mimt.gov.ir در دسترس علاقمندان است.

کد خبر 229421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =