۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
  • کد خبر: 229425

در دیدار «جو جی پینگ» رئیس شرکت ملی نفت چین با «علی اصغر حاجی» سفیر ایران در پکن بر گسترش همکاری های نفتی دو کشور تاکید شد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، شبکه اطلاع رسانی نفت چین روز شنبه با اعلام این خبر در سایت خبری خود، این دیدار را در توسعه همکاری های دو کشور در بخش انرژی به ویژه نفت مهم ارزیابی کرد.

بر اساس گزارش این رسانه چینی، طرفین در این ملاقات ضمن اشاره به سابقه روابط و مراودات دوستانه دو کشور در حوزه های نفتی بر لزوم تعمیق بیش از پیش این مناسبات تاکید کردند.

تاکید بر تلاش مشترک دو کشور برای ورود به تعاملات نفتی جدید، از جمله مواردی عنوان شده که «حاجی» و «جی پینگ» در خصوص آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

براساس آمارهای اعلام شده، ایران در طول سال 2013 همچنان یکی از عمده ترین تامین کنندگان نفت چین بود.

آمار نشان می دهد به رغم تداوم تحریم های یک جانبه غرب میزان واردات نفت چین از ایران در دو سال گذشته تغییر چندانی نداشته و این رقم روزانه بین 350 تا 540 هزار بشکه در روز در نوسان بوده است.

براساس آمار اداره کل گمرک چین این کشور به طور میانگین در سال 2013 میلادی روزانه 421 هزار و 520 بشکه نفت از ایران خریداری کرده است.

در ماه نوامبر سال 2013 میزان واردات نفت چین از ایران روزانه به 538 هزار و 513 بشکه رسید که در مقایسه با ماه اکتبر دو برابر شد.

کد خبر 229425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =