۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
  • کد خبر: 229432
اولویتهای پژوهش در پالایش و پخش تبیین شد

سرفصلهای مورد نیاز پژوهش در شرکت ملی پالایش و پخش در قالب 8 اولویت تعیین شد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: فرایند ساخت کاتالیستهای جدید، رفع تنگناهای عملیاتی، بحث مشخصات فرآورده ها، مباحث حفاظت از محیط زیست و ایمنی، شناخت و بکارگیری فرایندهای نو، افزایش کمی و کیفی محصولات نفتی، بهبود استانداردها و تولید تجهیزات مورد نیاز برای دستیابی به خودکفایی، 8 سرفصل پژوهشی شرکت ملی پالایش و پخش تعیین شده است.

علیرضا ابهجی با تاکید بر این که توسعه دانش فنی در حوزه وظایف این واحد نیست، تصریح کرد: این واحد تنها در بحثهای مطالعاتی، پروژه تعریف و از آن حمایت می کند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش با اشاره به این که امسال 19 عنوان پژوهشی بررسی و تائید شده است، اظهار کرد: از این تعداد 8 مورد به ستاد و 11 مورد به شرکتهای تابعه اختصاص دارد.

وی با بیان این که از سال 1381 تاکنون 571 پروژه پژوهشی در این شرکت تعریف شده است، گفت: از این تعداد 121 پروژه به ستاد شرکت ملی پالایش و پخش و مابقی به شرکتهای زیرمجموعه مربوط می شود.

ابهجی تشریح کرد: 9 درصد این میزان به بهبود کیفی و کمی محصولات، 24 درصد به موضوعات زیست محیطی، 32 درصد به بخش بهینه سازی و رفع تنگناهای عملیاتی، 13 درصد به فناوریهای جدید و 22 درصد به حوزه تولید تجهیزات به منظور ایجاد خودکفایی مربوط می شود.

او همچنین با بیان این که از ابتدای تشکیل واحد پژوهش در این شرکت (1381) تاکنون از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی حمایت می شده است، ادامه داد: در این مدت قرارداد 1340 پروژه پژوهشی دانشجویی منعقد شده است.


کد خبر 229432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =