آپاچی هزینه های خود را در آمریکای شمالی کاهش می دهد

در پی کاهش شدید بهای نفت، شرکت اکتشاف و تولید نفت و گاز آپاچی آمریکا بودجه سرمایه ای خود را در آمریکای شمالی یک سوم کاهش می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به دنبال افت شدید قیمتهای نفت در ماههای گذشته و در پی آن کاهش سودآوری حفاری، شرکت آپاچی اعلام کرد که بودجه سرمایه ای خود را در آمریکای شمالی یک سوم کاهش می دهد. 

عرضه بیش ار حد نفت در جهان در اثر رونق شیل اویل آمریکای شمالی و همچنین کاهش رشد تقاضا سبب افت قیمتهای جهانی نفت به پایین ترین سطح در چهار سال اخیر شده است.

شماری از شرکتها از جمله کانتیننتال ریسورسز و دنبری ریسورسز تاکنون برنامه های مخارج خود را کاهش داده اند و انتظار می رود که شرکتهای دیگر نیز این روند را دنبال کنند.

آپاچی پیش بینی می کند هزینه های این شرکت در میدانهای واقع در آمریکای شمالی در سال 2015 میلادی با کاهش 26 درصدی به چهار میلیارد دلار برسد که در مقایسه با بودجه 5.4 میلیارد دلاری این شرکت برای آمریکا و کانادا در سال جاری کاهش داشته است. 

با این حال، به نظر می رسد که آپاچی با صرف هزینه 4.8 میلیارد دلاری در این منطقه در 9 ماه نخست سال از بودجه سال 2014 خود فراتر می رود.

کاستلن کندی، سخنگوی آپاچی، اعلام کرد: چنانچه همین روند را ادامه دهیم، هزینه ما تا پایان سال، 6.5 میلیارد دلار خواهد بود.

با وجود بودجه کمتر، پیش بینی می شود که پس از فروش داراییهای آپاچی، تولید نفت و گاز طبیعی این شرکت از میدانهای ساحلی آمریکای شمالی در سال 2015 میلادی  12 تا 16 درصد افزایش یابد.

آپاچی در پی فشار از سوی جانا پارتنرز، سرمایه گذار فعال، در تلاش است تا فعالیتهای بین المللی خود را واگذار یا جدا کند و به همین منظور سال گذشته حدود 10 میلیارد دلار از داراییهای خود را فروخت.

این شرکت، همچنین روز پنجشنبه (29 آبانماه) اعلام کرد که در نظر دارد تأسیسات نفت و گاز خود را در جنوب لوئیزیانا و حوزه آنادارکو، در جنوب اوکلاهاما و منطقه پن هندل تگزاس، به ارزش 1.4 میلیارد دلار و در قالب دو قرارداد مجزا بفروشد.

استیون فاریس، مدیرعامل آپاچی در بیانیه ای، اعلام کرد: برنامه حفاری سال 2015 ما بر پروژه هایی متمرکز می شود که بازده و رشد رقابتی بالایی داشته باشند.

ارزش سهام آپاچی که در ماه ژوییه به سطح بالای 104 دلار و 57 سنت رسیده بود در پنج ماه گذشته در حدود 30 درصد کاهش یافته که در نتیجه افت قیمتهای نفت است.

کد خبر 229433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =