ظرفیت فرآورش گاز کشور دو برابر می شود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام این که طی 3 سال آینده ظرفیت تولید و فرآورش گاز کشور 2 برابر می شود، بر ضرورت تغییر در نحوه مدیریت این بخش تاکید کرد.

به گزارش شانا حمیدرضا عراقی در نشست با همکاران امور بازرسی شرکت ملی گاز ایران، سازمان، کارکنان و فضای قابل اعتماد را از ضرورتهای بنگاه داری اقتصادی موفق برشمرد و گفت: در این راستا امور بازرسی می تواند فضای قابل اعتماد در سازمان ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: در 3 سال آینده با توجه به افزایش 2 برابری ظرفیت تولید گاز کشور باید نحوه مدیریت گاز کشور نیز تغییر کند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش 2 برابری حجم تقاضا برای گاز، تبدیل تقاضا از مشترکان کوچک به مشتریان بزرگ صنعتی، افزایش تعداد خانوارها، وابستگی 70 درصدی سهم سبد انرژی به گاز، ورود به تجارت جهانی گاز و چالشهای ناشی از آن و ضرورت همکاری با شرکتهای بزرگ بین المللی به منظور دسترسی به تکنولوژی و منابع، از جمله تحولاتی است که صنعت گاز تا افق 1404 با آنها مواجه است و باید برای آن برنامه ریزی کند.

عراقی با اشاره به این که تا سال 1396 حجم تولید گاز در کشور به 330 میلیارد متر مکعب در سال افزایش می یابد، از نیاز این صنعت به 62 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای اجرای پروژه های مربوط به آماده سازی زیرساختهای صنعت گاز خبر داد.

وی همچنین با بیان این که طی 2 ماه آینده با شروع اجرای بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه، حجم کار گسترده ای شروع خواهد شد، اظهار کرد: از آنجاکه در تمام این پروژه ها با مسائل مالی روبه رو هستیم، بنابراین نیاز به نظارت و بازرسی در این مقطع زمانی بیش از پیش احساس می شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، ماموریتهای این شرکت را مدیریت تامین گاز کشور، مدیریت تجدید ساختار صنعت گاز و حضور فعال در فرصتهای مناسب تجارت جهانی گاز برشمرد و افزود: شرکت ملی گاز ایران، سازمانی است که امنیت و منابع مالی کشور را در دست دارد، بنابراین باید با ایجاد اعتماد درون و برون سازمانی برای تحقق اهدافش گام بردارد.

عراقی با اشاره به این که در فضای قابل اعتماد، اندیشه ها و خلاقیتها شکوفا می شود و مدیریت دانش معنا می یابد، تصریح کرد: مدیریت دانش زمانی در سازمان به وجود می آید که کارکنان سازمان، مدیر و فضا را قبول داشته باشند.

وی یادآور شد: در سازمان قابل اعتماد عدالت استخدامی، ماندگاری کارکنان، وفاداری به تعهدات، اهمیت به سرمایه های اجتماعی، استاندارد رفتاری، خوشنامی تجاری و مشتری مداری وجود دارد.

استفاده از فنون و تکنولوژی های جدید برای گذر از بازرسی سنتی به مدرن

رئیس امور بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت ملی گاز ایران نیز در این نشست ضمن تشریح فعالیتهای انجام شده در این امور تصریح کرد: در ابتدا ضمن شناسایی نقش و ماموریت بازرسی مطابق قوانین و بخشنامه ها، اهداف را مشخص و برای دستیابی به آن اهداف برنامه ریزی کردیم.

هادی امجدی پور از اجرای برنامه ها و رصد عملکردها به صورت فصلی خبر داد و تصریح کرد: در این راستا فرآیندها را تنظیم و طراحی و فعالیتها را مکانیزه کردیم و به گزارشها قالب و چارچوب دادیم.

رئیس امور بازرسی، خاطرنشان کرد: برای گذر از بازرسی سنتی به مدرن از تکنولوژیهای روز دنیا و فنون جدید استفاده کردیم و در انجام رسالت سازمانی سعی ما بر شفاف سازی است.

وی همچنین به برگزاری نشستهای مختلف اشاره کرد و افزود: در این نشستها سعی داریم اولویتهای بازرسی را با دغدغه های مدیران پیوند بزنیم و بازرسی را در شان و جایگاه خود یعنی بازرسی کارا، اثربخش و مورد اعتماد قرار دهیم.

کد خبر 229439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =