مصر 9 میلیارد دلار محموله نفتی دریافت کرده است

وزیر دارایی مصر، امروز (یکشنبه 2 اذر ماه) از دریافت 9 میلیارد دلار محموله نفتی از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی عربیک، هانی قدری، در گفتگو با این شبکه خبری، گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس محموله های نفتی به ارزش 9 میلیارد دلار، به همراه تسهیلات بازپرداخت را برای مصر ارسال کرده اند.

وی اعلام کرد: این محموله ها به منظور تامین تقاضای بازار داخلی مصر به این کشور وارد شده است و مقدار کسری بودجه برای پرداخت این مبلغ تا کنون حدود سه میلیارد دلار برآورد شده است.

بر اساس این گزارش نیمی از کسری بودجه پرداخت بهای این محموله ها از طریق طرح اوراق قرضه بین المللی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون دلار تامین خواهد شد.

معاون بین الملل وزارت دارایی مصر، پیشتر درباره حمایت کشورهای حوزه خلیج فارس از مصر، گفته بود: حمایت شورای همکاری خلیج فارس از مصر، برای این کشورها یک انتخاب راهبردی است که به موقعیت، نقش و اهمیت راهبردی این کشور بستگی دارد.   

وی افزود: حمایت کشورهای حوزه خلیج فارس از مصر نشان دهنده موفقیت فرایند دموکراتیک و اصلاحات اقتصادی در این کشور است، به ویژه این که مصر به بازوی اصلی مبارزه با تروریسم، نه تنها در سطح کشورهای عربی بلکه در سطح جهان، تبدیل شده است.

مصر، دومین تولید کننده گاز در افریقا، پس از الجزایر، به شمار می رود، این در حالی است که بخش انرژی مصر به شدت تحت نفوذ شرکتهای خارجی فعال در این کشور قرار دارد.

از جمله شرکتهای بین المللی فعال در بخش انرژی مصر می توان به شرکتهای ایتالیایی «انی» و «ادیسون» و شرکتهای انگلیسی «بی پی» و «بی جی گروپ» اشاره کرد.

کد خبر 229441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =