۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
  • کد خبر: 229454
آلمان به دنبال استفاده از انرژی پاک

آلمان به دنبال کاهش استفاده از زغال سنگ و انرژی اتمی برای حمایت از محیط زیست است.

به گزارش پایگاه خبری یاهو فایننس،‌ آلمان پس از تصمیم کاهش استفاده از انرژی هسته ای، در حال بررسی مسئله کنار گذاشتن زغال سنگ است که بزرگترین و در عین حال آلوده ترین منبع انرژی این کشور و همچنین تهدیدی جدی علیه اهداف زیست محیطی آن محسوب می شود.

دولت آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، درحال تجزیه و تحلیل این موضوع است که یک جنبش زیست محیطی را علیه غولهای انرژی و معادن زغال سنگ شکل دهد.

باربارا هندریکس، وزیر محیط زیست آلمان معتقد است: اگر بزرگترین اقتصاد اروپا استفاده از زغال سنگ را کاهش ندهد هیچ شانسی برای بدست آوردن اهداف خود در سال 2020 درباره کاهش انتشار 40 درصدی کربن زمین که سبب گرم شدن آن در سه دهه گذشته شده است نخواهد داشت.

مرکل پس از فاجعه فوکوشیمای ژاپن در سال 2011 میلادی تصمیم گرفته است تا تمام رآکتورهای اتمی را تا سال 2022 از کار بیندازد.

هم اکنون آلمان یک چهارم نیاز خود به انرژی را از طریق انرژیهای تجدید پذیر مانند باد، خورشید و بیوگاز تامین می کند و قصد دارد تا اواسط قرن حاضر، 80 درصد از نیازهای انرژی خود را از این راه تامین کند.

پیامد ناخواسته انتقال انرژی، افزایش استفاده از زغال سنگ بوده است که هم اکنون 46 درصد برق کشور را تولید می کند.

رونق استفاده از زغال سنگ در آلمان مشابه استخراج گاز شیل در آمریکاست.

تا زمان ارائه برنامه بعدی زیست محیطی در کابینه این دولت تنها چند هفته زمان باقیست.

زیگمور گابریل، همکار هندریکس در کابینه نظر متفاوتی در این زمینه دارد. گابریل معتقد است که به دلیل تامین امنیت انرژی، هزینه و هزاران شغل موجود دیگر، استفاده از زغال سنگ باید همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: ما نمی توانیم همزمان زغال سنگ و انرژی هسته ای را کنار بگذاریم.

گاز طبیعی ارزان قیمت در آمریکا یعنی صدور زغال سنگ ارزانتر از گاز روسیه به اروپا، که این امر تأسیسات گازی مدرن و پاک گازی قاره سبز را بی رونق ساخته و تا کنون باعث بسته شدن تعدادی از آنها شده است.

عامل دیگری که موجب سقوط بازار انتشارات جوی اروپا شده است، سیستمی است که به هزینه های زیست محیطی استفاده از سوخت های فسیلی در اروپا را به شدت کاهش می دهد و باعث شده تا جریمه های ناشی از استفاده زغال سنگ افت چشمگیری داشته باشد و بازار تأسیسات زغال سنگ را بسیار سودمندتر از سابق کند. 

کد خبر 229454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =