پوتین: پیامدهای سقوط قیمت نفت برای اقتصاد روسیه فاجعه‌بار نیست

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که سقوط قیمت نفت و تحریم‌های غرب نمی‌توانند پیامدهای فاجعه‌باری برای اقتصاد این کشور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمر پوتین یکشنبه (2 آذر ماه 93) گفت که تحریم‌های غرب علیه مسکو همراه با کاهش ارزش روبل و سقوط قیمت نفت، پیامدهای فاجعه‌باری برای اقتصاد روسیه نخواهند داشت.

پوتین همچنین غرب را مسئول تیرگی روابط با روسیه در نتیجه مسئله اوکراین دانست و تاکید کرد که مسکو اجازه نخواهد داد تا در فضای بین‌المللی منزوی شود.

وی همچنین با طرح این احتمال که تولیدکنندگان بزرگ نفت مثل آمریکا و عربستان با هدف آسیب رساندن به اقتصاد روسیه اقدام به کاهش قیمت‌ها کرده‌اند، افزود: اگر قیمت انرژی عامدانه پایین بیاید، این مسئله به همان‌هایی آسیب می‌رساند که عامل این کاهش بوده‌اند.

رئیس‌جمهوری روسیه تصریح کرد: عرضه بیش از اندازه نفت نیز ناشی از میادین شیل آمریکا و تولید لیبی، عربستان و همچنین عراق است. فروش نفت از سوی داعش در بازار سیاه نیز به این مسئله کمک کرده است.

پوتین تاکید کرد: احتمال آن بسیار کم است که سقوط قیمت نفت و کاهش ارزش پول ملی بتواند تاثیرات منفی یا پیامدهای فاجعه‌باری را تنها برای ما به بار آورد. چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد!

آمریکا و اروپا بر سر اختلافات سیاسی خود با روسیه، تحریم‌هایی را علیه بخش نفت و بانکداری این کشور اعمال کرده‌اند. در مقابل روسیه نیز تحریم‌هایی را علیه کشورهای اروپایی معرفی کرد.

کد خبر 229467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =