به گزارش خبرگزاری ترندز، اریک میر، مدیر طراحی توسعه شرکت توتال در جریان کنفرانس نفت و گاز 2014 در پایتخت جمهوری آذربایجان، کمبود دکلهای حفاری فراساحلی در دریای خزر را یکی از مشکلات اصلی فعالیت در این حوزه دانست.
میر گفت: توتال هماکنون به عنوان بهرهبردار پروژه توسعه میدان فراساحلی آبشرون در آذربایجان، در حال بررسی گزینههای مختلف برای رویارویی با مشکل کمبود دکل حفاری است.
وی تردد دشوار کشتیها در دریای خزر را نیز یکی دیگر از مشکلات فعالیت در این حوزه دانست و گفت: ورود کشتیهای بزرگ به آبهای دریای خزر بسیار دشوار است و این شناورها برای ورود به خزر باید از کانال «وولگا دان» عبور کنند.
این مقام توتال ادامه داد: تمامی این حقایق موجب محدودیت امکان مشارکت پیمانکاران بیشتری در بازار میشود که این مسئله نیز بر هزینه پروژهها تاثیرگذار است. بطور خاص، پروژهای که توتال در آن مشارکت دارد نیز دچار همین مشکلات است.
بر اساس این گزارش، جمهوری آذربایجان از سال 2013 در حال تلاش برای ساخت نسل جدید دکلهای حفاری برای استفاده از سوی شرکت ملی نفت این کشور (سوکار) است. این دکلهای حفاری برای حفر چاههایی به عمق حداکثر 8 هزار متر و فعالیت در عمق هزار متری آب طراحی شدهاند.
پیشبینی میشود آذربایجان تا سال 2016 موفق به ساخت این دکلها شود که هزینه پروژه ساخت و ساز آن حدود 1.116 میلیون دلار برآورد شده است.
نظر شما