۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
  • کد خبر: 229470
تولید نفت میدان نفورای لیبی آغاز می شود

مقامهای نفتی لیبی روز یکشنبه (دوم آذرماه) اعلام کردند که تولید نفت میدان نفورا با پایان یافتن تظاهرات در زمینه ایجاد شغل، از روز دوشنبه (امروز، سوم آذرماه) از سر گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عمران زاوی، سخنگوی شرکت نفت اگوکو لیبی، روز یکشنبه (دوم آذرماه) خبر از پایان تظاهرات در میدان نفتی نفورا داد و اعلام کرد که این میدان از روز دوشنبه (سوم آذرماه) تولید نفت خود را از سر می گیرد.

میدان نفتی نفورا در منطقه بحران زده شرق لیبی قرار دارد و در زمان تعطیلی، روزانه 65 هزار بشکه نفت تولید می کرد. این میدان نفتی، ماه گذشته در پی تظاهرات مردم این منطقه تعطیل شد. مردم خواهان این بودند که به استخدام شرکت اگوکو در بیایند.

بسیاری از میدانهای کوچک و بزرگ نفتی لیبی بویژه در منطقه شرقی این کشور در سه ماه گذشته به دنبال تظاهرات گسترده، با اهداف سیاسی یا اقتصادی، به تعطیلی کشانده شده اند.

در اظهار نظری جداگانه، مقامهای نفتی لیبی اعلام کردند که تولید نفت میدان الفیل هنوز آغاز نشده است. این میدان نفتی بیش از یک هفته پیش، پس از این که میدان نفتی الشراره تولید نفت خود را متوقف کرد، مجبور به تعطیلی شد. میدان نفتی الشراره و میدان الفیل  در نزدیکی هم واقع شده اند و از تاسیسات تولید نیروی مشترک استفاده می کنند. میدان نفتی الشراره در هفته های گذشته به دلیل حملات شورشیان مسلح و آسیب تاسیسات نیروگاهی مجبور به توقف تولید شده بود.

یکی از کارگران میدان نفتی الفیل اعلام کرد که بررسیهای فنی در این میدان در حال انجام است اما تاکنون تولید نفت میدان الفیل آغاز نشده است. میدان نفتی الفیل به وسیله شرکت ملی نفت لیبی و انی ایتالیا اداره می شود.

لیبی به تازگی آمار تولید نفت خود را منتشر نکرده است، اما میدان نفتی الفیل در زمان تعطیلی، روزانه 80 هزار بشکه نفت و میدان الشراره روزانه 200 هزار بشکه تولید می کردند.

شرکت ملی نفت لیبی که قرار بود هفته گذشته تولید نفت در میدان الشراره را آغاز کند، به این دلیل که افراد نا معلومی خط لوله مرتبط با این میدان را مسدود کرده بودند، موفق به آغاز تولید نشد.

کد خبر 229470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =