ایمن سازی 2 خط لوله در منطقه یک عملیات انتقال گاز

ایمن سازی خطوط لوله 16 اینچ میانرود-صفی آباد و 12 اینچ گلگیر-هفتگل پایان یافت.

معاون عملیات خط لوله منطقه یک عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرگار شانا، اظهار کرد: با توجه به عبور آب از مسیر خط لوله 16 اینچ میانرود - صفی آباد و نمایان شدن آن در برخی نقاط مسیر، ایمن سازی این خط لوله آغاز شد و در زمانی کمتر از یک هفته بوسیله کارکنان بهره برداری خطوط لوله اهواز به پایان رسید.

محمد حسن لرکی افزود: ایمن سازی خط لوله 12 اینچ گلگیر - هفتگل نیز بر اساس اطلاعات دریافتی و برنامه ریزی انجام شده در مدت زمان یک هفته در بخشهایی از خط یاد شده انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: در این پروژه ها به منظور مهار سیلابهای فصلی و جلوگیری از آب بردگی لوله در مجاورت بستر رودخانه های مسیر این خطوط، ابتدا حفاریهای لازم انجام و پس از ترمیم پوشش لوله و نصب نوار راکشیلد، نسبت به احداث گابیون در اطراف خطوط به میزان 60 متر مکعب اقدام شد.

لرکی یادآور شد: انتظار می رود که با حذف عوامل ناایمن و کاهش عدد ریسک، ضریب پایداری انتقال گاز به ویژه در فصل سرد زمستان و بارندگیها افزایش یابد.

معاون عملیات خط لوله منطقه یک عملیات انتقال گاز تاکید کرد: در مدت زمان ایمن سازی این دو خط لوله، هیچگونه اختلالی در روند انتقال گاز ایجاد نشد.



کد خبر 229485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =