۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
  • کد خبر: 229495
داعش در عراق فرآورده نفتی تولید می کند

گروه تروریستی داعش برای تولید فرآورده های نفتی در عراق از پالایشگاههای ابتدایی استفاده می کند.

به گزارش پایگاه خبری زاویه، یک فعال سیاسی که خواست نامش فاش نشود، گفت: داعش، تولید فرآورده های نفتی مانند نفت سفید، گازوییل، بنزین و روغن موتور را از طریق پالایش در پالایشگاههای ابتدایی و قابل حمل بر روی کامیونهای روباز در عراق آغاز کرده است.

وی اعلام کرد: ظرفیت تولید پالایشگاهی از این نوع حدود 40 بشکه در روز، تخمین زده می شود که 12 نفر بر روی آن کار می کنند. هر گروه از این کارکنان زیر نظر دست کم یک مهندس مکانیک متخصص، با حقوق 30 هزار دینار در روز مشغول به کار هستند.

این فعال سیاسی افزود: فرآورده های نفتی تولید شده در این پالایشگاهها برای ذخیره سازی به مقامهای مسئول در داعش تحویل داده می شود. این فرآورده ها میان نیروهای حامی داعش، نهادهای وابسته به آن و برخی خانواده های نزدیک به سرکرده های این گروه تروریستی تقسیم می شود.

این منبع آگاه بااشاره به این که دهها پالایشگاه ابتدایی، در حال تولید روزانه هزاران بشکه فرآورده نفتی در عراق هستند، اضافه کرد: موضوع عجیب در این فرآورده های نفتی رنگ و بوی تند و زننده آنهاست، به نحوی که شما می توانید نفت سبز، زرد یا قرمز رنگی را به جای نفت سفید مورد استفاده برای گرمایش و پخت و پز خانه ها خریداری کنید. سوخت بنزین مورد استفاده در اتومبیلها نیز در رنگهای مختلف و با بوی نا مطبوع موجب اشکال فنی در خودروها و متوقف شدن اتومبیلهای استفاده کننده از این نوع بنزین می شود.

وی ادامه داد: گروه تروریستی داعش، به دلیل افزایش تقاضای فرآورده های نفتی در فصل زمستان و محاصره کامل مناطق تحت نفوذ خود در عراق، بویژه استان نینوا، تجربه نیروهای خود را در مناطق نفتخیز تحت کنترل خود در سوریه به عراق و بویژه شهر موصل منتقل کرده است.

 دولت آمریکا در ماه اکتبر ٢٠١٤ اعلام کرد که حمله های هوایی به پالایشگاهها و چاههای نفت تحت کنترل داعش، درآمدهای نفتی این گروه تکفیری را به حدود نصف کاهش داده است.

دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه داری آمریکا، در این باره گفت: درآمد حاصل از فروش نفت داعش، هم اکنون به یک میلیون دلار در روز رسیده است که در مقایسه با درآمد دو میلیون دلاری این گروه تروریستی تا پیش از آغاز حمله های هوایی در ماه اوت امسال، کاهشی خیره کننده داشته است.

کارشناسان، داعش را به عنوان ثروتمندترین سازمان تروریستی در جهان معرفی می کنند.

کد خبر 229495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =