عقد قرارداد پژوهشی ساخت کاتالیست در کشور با مراکز تحقیقی صنعت نفت

قرارداد طرح پژوهشی ساخت کاتالیست هیدروکراکر برای واحدهای پالایشگاهی با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت، جهاد دانشگاهی و شرکت پژوهش صنایع پتروشیمی منعقد می شود.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش در این باره به خبرنگار شانا، گفت: تامین کاتالیست از جمله چالشهای کنونی پالایشگاههای نفت کشور به شمار می رود که با توجه به این مهم برای تولید داخلی آنها برنامه ریزی شده است.

علیرضا ابهجی افزود: هم اکنون برای ساخت آزمایشگاهی کاتالیست هیدرو کراکر با سه مرکز پژوهش پتروشیمی،جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه صنعت نفت به مرحله عقد قرارداد رسیده ایم.

وی به یکی دیگر از کاتالیستهایی مورد نیاز برخی پالایشگاهها،اشاره و تصریح کرد: این کاتالیست که ترکیبی از 8، 9 کاتالیست است،در واحد RDC کاربرد دارد.

به گفته ابهجی این کاتالیست وظیفه گوگردزدایی و فلزگیری نفتکوره دارد و خوراک مورد نیاز را برای واحد مورد نظر آماده می کند.

او با بیان این که این نوع کاتالیست مصرف بالایی دارد، گفت: برای ساخت کاتالیست یاد شده، با مراکز مربوط جهت همکاری و انجام مطالعات آن، رایزنی هایی شده است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور ادامه داد: در این شرکت، کمیته ای با عنوان کمیته مشخصات تشکیل شده است که وظایف مختلفی بر عهده دارد.

وی  بروزرسانی مشخصات فرآورده ها، استاندارد سازی برای آنها، همسو سازی استانداردهای جدید با توانایی پالایشگاهها را بخشی از وظایف این کمیته برشمرد.

ابهجی تصریح کرد: واحد پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش پروژه های مختلفی در حوزه های زیست محیطی، مواد افزودنی به بنزین ها و ... تعریف کرده است.

کد خبر 229497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =