تعمیرات سالیانه واحدهای نیروگاه کارون 3 آغاز شد

تعمیرات اساسی واحدهای شماره 3 و 4 نیروگاه سد کارون 3 طبق برنامه از پیش تعیین شده آغاز و تا 19 آذرماه به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرد:  تعمیرات سالیانه نیروگاه کارون 3 امسال با هماهنگی دیسپچینگ ملی به صورت دو واحد همزمان انجام می شود که با کاهش زمان قابل ملاحظه ای نسبت به سال گذشته انجام خواهد شد.
پیش از این، واحدهای 5 و 6 نیروگاه کارون 3 در نیمه نخست مردادماه به دست کارشناسان و کارکنان بخش داخلی نیروگاه  انجام شد که با 15 روز کاهش زمان نسبت به سال قبل در مدت 31 روز به پایان رسید.
واحدهای 1 و 2 این نیروگاه نیز قرار است از 23 آذر ماه تا 30 دیماه و واحدهای شماره 7 و 8 از 6 دیماه تا 12اسفند ماه 93 تعمیر شوند.
تعمیرات دوره ای امسال نخستین بار با استفاده از نرم افزار کنترل پروژه انجام می شود و استفاده از این نرم افزار در پیشرفت کار، نظم و زمان بندی دقیق تاثیری بسزا داشته است.
در تعمیرات دوره ای سالیانه که به منظور اطمینان از امنیت بیشتر و سلامت واحدها صورت می گیرد، گزارش نقصهای مهم، انجام تستهای غیرمخرب در بخشهای مکانیک (رانر و شیرپروانه ای)، تست سیگنال چکها، آزمایشهای قبل از راه اندازی و تستهای دوره ای صورت می گیرد.
نیروگاه سد کارون 3 با دارا بودن 8 واحد 250 مگاواتی و توان تولید 2 هزار مگاوات برق، یکی از مهمترین نیروگاههای برق آبی کشور است که در استان خوزستان احداث شده است.

کد خبر 229501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =