نحوه واگذاری پنلهای خورشیدی به مشترکان خانگی

مشترکان افزون بر تامین میزان برق اضافه مورد نیاز از طریق شبکه سراسری، برق مازاد خود را می‌توانند به شرکت توزیع بفروشند.

به گزارش شانا، مسعود خانی، مجری طرحهای عوارض برق توانیر جزئیات نحوه واگذاری پنلهای خورشیدی به مشترکان خانگی را تشریح کرد و گفت: در  مسیر اجرای بند ز تبصره 9 قانون بودجه سال 93 و همچنین اجرای دستور حمید چیت چیان، وزیر نیرو، ثبت‌نام از مشترکان برق خانگی برای نصب سامانه‌های خورشیدی آغاز شده است و تا پایان این هفته ادامه داد.

وی تاکید کرد: این اختیار به شرکتهای توزیع داده شده است که این زمان را یک هفته دیگر تمدید کنند.

مجری طرحهای عوارض برق توانیر افزود: متقاضیان می‌توانند با حضور در شرکتهای توزیع نیروی برق منطقه خود، اقدام به ثبت نام و اخذ اطلاعات تکمیلی در باره نصب سامانه‌های خورشیدی کنند.

خانی با بیان این که 50 درصد از هزینه نصب سامانه فتوولتاییک به صورت بلاعوض از محل منابع عوارض برق پرداخت می‌شود، گفت: دراین طرح پیمانکارانی که صلاحیت آنها به تایید رسیده باشند، برای نصب سامانه های خورشیدی برای مشترکان ثبت نام شده، از سوی شرکت برق معرفی و نیمی ازهزینه سامانه نصب شده توسط صنعت برق پرداخت می شود.

وی از نصب پنلهای فتوولتاییک یک کیلوواتی برای 10 هزار نفر از مشترکان برق خبر داد و اظهار کرد: در طول یک هفته‌ای که از ثبت نام گذشته است استقبال از این طرح در کلان شهرها بیش از شهرهای کوچک بوده است.

مجری طرحهای عوارض برق توانیر یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیروگاه‌های خورشیدی تا ظرفیت یک کیلووات برای مشترکان خانگی نصب می‌شود و تا سقف چهار میلیون و 700 هزار تومان از محل عوارض برق به عنوان وام بلاعوض به مشترکان پرداخت می‌شود که در مجموع 470 میلیارد ریال به این دوره از اجرای این طرح اختصاص یافته است.

خانی با تاکید بر این که خانوارهایی که کمتر از 100 کیلووات ساعت در ماه برق مصرف کنند، هزینه برق آنها با استفاده از این سامانه به طور کامل رایگان می‌شود، تصریح کرد: هزینه برق خانوارهایی که تا 200 کیلووات ساعت برق در ماه مصرف می‌کنند ، 70 درصد کاهش می‌یابد.

وی حداکثر هزینه نصب این سامانه را 9.5 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: طبق قانون 50 درصد این رقم یعنی حداکثر چهار میلیون و 700 هزار تومان از سوی توانیر به عنوان وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

مجری طرحهای عوارض برق توانیر با اشاره به محدودیت منابع و زمانی در اجرای این طرح  افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پس از تکمیل ثبت‌نام و ارزیابی فنی و مکانی متقاضیان حداکثر تا پایان امسال این پنلها نصب می شود.

وی اظهار کرد: ادامه اجرای این طرح در سال آینده منوط به تصویب و در نظر گرفتن منابع مالی در قانون بودجه است.

کد خبر 229502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =