سرمایه گذاریهای خارجی در مصر ادامه دارد

نا آرامیهای سیاسی در مصر مانع سرمایه گذاریهای خارجی در زمینه نفت و گاز نمی شود.

به گزارش روزنامه دیلی نیوز ایجپت، بی ثباتی سیاسی در مصر مانع وجود سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش نفت و گاز این کشور نمی شود.

این مقاله که بوسیله انجمن تحقیقات اقتصادی مطرح شده است، تاثیر بی ثباتی سیاسی در سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای عربی را بررسی می کند.

شرکتهایی از جمله شرکت امارتی دانا گاز و شرکت ایتالیایی انی، از سرمایه گذاریهای بزرگ اخیر خود در بخش نفت و گاز مصر با وجود بی ثباتیهای سیاسی در این کشور خبر دادند.

در فعالیتهای تولیدی غیر نفتی، به علت وجود انقلابها و بی ثباتیها، سرمایه گذاریهای مستقیم خارجی در کشورهای عربی تحت تاثیر منفی قرار می گیرند.

این موضوع در کشورهایی از جمله مصر، تونس، سوریه، لیبی و یمن مصداق دارد.

سرمایه گذاری در تولیدات کشاورزی و خدمات تجاری با بی ثباتی سیاسی کاهش پیدا می کند.

از سوی دیگر، زمانی که تصمیمات درباره بودجه تولیدات کشاورزی و منابع طبیعی گرفته می شوند، نا آرامیهای سیاسی بر سرمایه گذاران بی تاثیر خواهند شد.

محمد شعیب، کارشناس نفت و رئیس شرکت گاز مصر (یی گس)، در تاریخ 9 دسامبر سال 2013 میلادی تصریح کرد: بخش نفت و گاز در برابر حوادث پس از انقلاب 25 ژانویه تحت تاثیر قرار نگرفته است.

وی افزود دلیل این واقعیت دور بودن فعالیت سایتهای کار و میدانهای نفتی از ناآرامیهاست.

در ماه نوامبر 2013 میلادی، شریف اسماعیل، وزیر نفت مصر، توافقنامه هایی را در زمینه گاز طبیعی و اکتشاف نفت به ارزش 470 میلیون دلار امضا کرد.

این توافقنامه ها با شرکتهای شیل، بیکو، گری استون، پت زد و شرکت ملی نفت مصر به امضا رسیدند.

کد خبر 229527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =