رونق‌بخش پتروشیمی برای خروج از اقتصاد تک‌محوری

عضو کمیسیون انرژی گفت: هدف دولت برای دستیابی به تورم تک رقمی تا سال 95، بارونق در بخشهایی مانند پتروشیمی حاصل می‌شود؛ ازاین‌رو خواستار تسریع در تکمیل پتروشیمی فراشبند هستم.

به گزارش خبرنگار شانا، نادر فریدونی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 4 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: حدود 15 ماه از روی کار آمدن دولت جدید می‌گذرد دولتی که محصول حماسه سیاسی موردنظر رهبر معظم انقلاب بود و در این مدت در همه عرصه‌های سیاسی٬ اقتصادی٬ فرهنگی و نظامی دستاوردهای قابل‌توجهی داشته است.

نماینده فیروزآباد٬ قیر و کارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: بودجه 93 در تاریخ مقرر به مجلس آمد،‌ عقلانیت، برنامه‌ریزی و قانونمداری مدنظر دولتمردان قرار گرفت و در عرصه اقتصادی، دولت با تکیه‌بر انضباط مالی و  دست‌ نینداختن به منابع بانک مرکزی و تکیه‌بر اقتصاد مقاومتی توانسته است نرخ تورم را به میزان قابل‌ توجهی کاهش دهد و ثبات نسبی در قیمت ارز به وجود آورد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ افزود: اما با شیوه‌های کنونی، دولت به وعده تورم تک‌رقمی در سال 95 نخواهد رسید، مگر با خروج از اقتصاد تک‌محوری نفتی و سرمایه‌گذاری در تولید داخلی و تولید علم و فناوری و ایجاد اشتغال و کاهش فقر و بیکاری و رونق بخشیدن به بخشهایی همچون خودروسازی،‌ توریسم، پتروشیمی، مسکن، کشاورزی و صنعت.

وی با یادآوری اقدامات مثبت وزارت بهداشت در دولت یازدهم٬ گفت: طرح تحول نظام سلامت با موفقیت اجراشده است که در این زمینه باید از وزیر بهداشت قدردانی شود.

وی ادامه داد: در عرصه سیاست خارجی تنش‌زدایی و ایجاد فضای تعامل در روابط دیپلماتیک و بین المللی بخصوص در مذاکرات هسته ای از موارد توفیق دولت روحانی است.

فریدونی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: مذاکرات سنگین و پیچیده هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 فارغ از نتایج نهایی آن یک موفقیت بزرگ برای ملت و نظام جمهوری اسلامی است، زیرا نشانه‌ای از عقلانیت،‌ بلوغ و ثبات ساختار سیاسی کشور عزیزمان است.


کد خبر 229644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =