پهلودهی و بارگیری همزمان 2 کشتی غول پیکر در عسلویه

نخستین بار عملیات پهلودهی و بارگیری همزمان 2 کشتی نفتکش غول پیکر در پایانه عسلویه توسط کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران انجام شد تا تعادل گاز خطوط لوله در فصل سرد سال مختل نشود.

به گزارش خبرنگار شانا، غلامعباس حیدری ، رئیس پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه با اعلام این خبر افزود: بارگیری همزمان دو نفتکش با ظرفیت 153 هزار تن  و 317 هزار تن موجب شد تا  از پرداخت هزینه دموراژ( خسارت معطلی کشتی) جلوگیری شود.

وی افزود: در حالی که به  طور معمول در پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه روزانه نفتکشها تا 320 هزار تن محموله میعانات گازی دریافت می کنند، این دو فروند کشتی غول پیکر  جهت بارگیری 2 میلیون بشکه میعانات گازی به طور همزمان به گویهای شناور یکم و دوم عسلویه پهلو دهی و بارگیری شدند که با تکیه بر دانش بومی و تجربه چندین ساله کارکنان این پایانه انجام شد.

وی یاد آورشد:  پیشتر نیز بستن کشتی در شرایط آب و هوای توفانی از مهمترین اقداماتی بود که در پایانه عسلویه انجام شده بود و با شجاعت و مهارت کارکنان این پایانه این عملیات پر خطر با موفقیت انجام شد که بازتاب جهانی داشت و در عین حال از توقف صادرات میعانات گازی کشور جلوگیری کرد.

پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه  در 270 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر قرار دارد و  انجام 100 درصد عملیات صدور میعانات گازی همه فازهای عملیاتی پارس جنوبی در آنجا انجام می شود.

کد خبر 229648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =