۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
  • کد خبر: 229650
ظرفیت ناوبری فرودگاه خارک افزایش می یابد

مدیر عملیات عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران، گفت: با تکمیل پروژه توسعه فرودگاه شهدای جزیره خارک، ظرفیت ناوبری این فرودگاه با افزایش تعداد محل ایست (اپرون) هواپیما به 7 فروند توسعه می یابد.

 به خبرنگار گزارش شانا، هاشم حقیقی  با اعلام این مطلب،گفت: درحال حاضر ظرفیت جایگیری باند فرودگاه خارک  4 فروند است که با توجه به شرایط  رو به توسعه صنعت نفت مستقر در جزیره خارک، این ظرفیت باید افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: درحال حاضر فرودگاه خارک  پس از عسلویه بیشترین پرواز را در میان فرودگاههای صنعت نفت کشور دارد و در آینده پس از راه اندازی طرح NGL و متانول 2 به یقین تعداد پروازهای این فرودگاه افزایش می یابد.
حقیقی افزود: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی جزیره خارک در شرایط  آب و هوایی نامناسب و مواقع اضطراری که امکان  ارتباط از طریق دریا سخت و در مواردی غیرممکن می شود و مسیر هوایی تنها راه ارتباطی جزیره است، افزایش ظرفیت جایگیری هواپیما در فرودگاه خارک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی یادآورشد: تاکنون اقداماتی چون زیرسازی ، حفر کانال شمالی ،تسطیح و نقشه برداری جاده دسترسی و آرماتوربندی    پروژه توسعه فرودگاه شهدای جزیره خارک انجام شده است.


کد خبر 229650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =