همه چشم‌ها به نشست اوپک دوخته شده است

تحلیلگران دویچه بانک با تاکید بر اهمیت نشست آتی اوپک پیش‌بینی می‌کنند اعضای این سازمان برای کاهش روزانه 1 میلیون بشکه از تولید نفت خود به توافق برسند.

به گزارش پایگاه خبری «فکس استریت»، تحلیلگران دویچه بانک آلمان معتقدند که فعالان بازار نفت نشست روز پنجشنبه (6 آذر ماه 93) اعضای اوپک در وین را با دقت زیر نظر می‌گیرند و این احتمال نیز وجود دارد که اوپک تولید روزانه خود را یک میلیون بشکه کاهش دهد.

به گفته این تحلیلگران، در هفته‌های اخیر به نظر می‌رسد که اعضای اوپک به دو گروه تقسیم شده‌اند و در حالی که گروهی خواهان کاهش تولید با هدف افزایش قیمت‌ها هستند، عربستان سعودی و برخی دیگر از تولید کنندگان کم هزینه اوپک به دنبال کاهش هرچه بیشتر قمیت و در دست گرفتن بازار هستند.

این در حالی است که احتمال دارد تولیدکنندگانی همچون ونزوئلا و ایران پیشنهاد کاهش روزانه یک میلیون بشکه از تولید اوپک را مطرح کنند. این تولیدکنندگان با تلاش برای توافق اعضای اوپک برای حمایت از افزایش قیمت‌ها تلاش دارند تا به تحقق بودجه خود کمک کنند.

تحلیلگران دویچه بانک همچنین با تاکید بر آنکه اظهارنظرهای اعضای اوپک تا زمان برگزاری نشست این سازمان همچنان اضافه خواهد یافت، این نشست را رویدادی توصیف کردند که چشم‌های همه ناظران به آن دوخته شده است.

قیمت نفت در بازارهای جهانی در چند ماه گذشته بیش از 30 درصد کاهش یافته است و کارشناسان، عرضه بیش از حد نفت به بازار را دلیل اصلی این کاهش قیمت می‌دانند.

کد خبر 229679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =