۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
  • کد خبر: 229686
ونزوئلا به دنبال احیای نفت 100 دلاری است

وزیر امور خارجه ونزوئلا که برای شرکت در نشست 166 اوپک در وین به سر می برد، اعلام کرد قیمت نفت باید تا 100 دلار برای هر بشکه بالا برود.

به گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، رافائل رامیرز، وزیر امور خارجه ونزوئلا و وزیر نفت پیشین این کشور، روز سه شنبه (چهارم آذرماه) در آستانه برگزار نشست تاریخی اوپک اعلام کرد که کشورش می خواهد قیمت نفت به 100 دلار برای هر بشکه باز گردد.

رامیرز که به عنوان نماینده ونزوئلا در نشست روز پنجشنبه (فردا، ششم آذرماه) اوپک در وین شرکت می کند، به خبرنگاران گفت: قیمت نفت باید 100 دلار برای هر بشکه باشد، این قیمتی است که عادلانه است.

وزیر امورخارجه ونزوئلا این سخنان را در حالی گفت که از گفتگوی چهارجانبه با عربستان، روسیه و مکزیک در وین خارج می شد. روسیه و مکزیک دو کشور بزرگ تولیدکننده نفت خارج از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هستند.

قیمت نفت برنت دیروز و در واکنش به دیدار چهار کشور یاد شده 1.6 درصد افت کرد و به 78 دلار و 40 سنت برای هر بشکه رسید.

رامیرز همچنین اعلام کرد که چهار کشور عربستان، روسیه، مکزیک و ونزوئلا در ماههای آینده در تماس خواهند بود و سه ماه دیگر با یکدیگر دیدار می کنند.

وی گفت: هر یک از کشورها نظر خود را درباره شرایط بازار دارند، اما همه معتقدند که قیمتهای کنونی نفت مناسب نیست، همه ما نگران قیمت نفت هستیم.

کد خبر 229686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =