تعهد اختصاص قیر به راههای روستایی از سوی وزارت نفت انجام شد

وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش به تعهد خود مبنی بر اختصاص قیر به راههای روستایی کشور طبق قانون بودجه سال 93 عمل کرده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده  های نفتی در گفتگو با خبرنگار شانا اعلام کرد: طبق تبصره دو بودجه سال93 ، وزارت نفت موظف شده است از طریق شرکتهای دولتی تابعه ذیربط معادل ارزش ریالی 500 هزار تن قیر رایگان تا سقف 6 هزار میلیارد ریال برای آسفالت راههای روستایی در اختیار شرکتهای تابعه وزارت راه و شهرسازی قرار دهد.

شاهرخ خسروانی ادامه داد: بر اساس همین تبصره شرکت ملی پالایش و پخش با توجه به تناسب تولید وکیوم باتوم در شرکتهای پالایشی به آنها اعلام کرد که نسبت به تامین این میزان قیر اقدام کنند.

او با تاکید بر این که تاکنون تمام درخواستهای راه و شهرسازی عملیاتی شده است، گفت: این شرکت در ارائه قیر به شرکتهای مربوطه تا سقف تعیین شده هیچ مشکلی ندارد و هم اکنون نیز در حال انجام وظیفه است.

خسروانی با بیان این که در حال حاضر بیش از ده سال است شرکتهای قیرساز از مجموعه پالایش و پخش جدا شده و خصوصی شده اند، گفت: طبق این قانون بودجه، هم اکنون ما میزان مورد نیاز وکیوم باتوم را در اختیار شرکتهایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی تعیین می شوند، قرار می دهیم.

به گزارش شانا چندی پیش نیز معاون وزیر نفت از مصوبه مجلس و تعهد وزارت نفت برای اختصاص حدود ٥٠٠ هزار تن قیر به راههای روستایی کشور در سال جاری خبر داد.

منصور معظمی تصریح کرد: هم اکنون ٤٥٠ هزار تن از این میزان در اختیار شرکتها قرار گرفته است و وزارت نفت تمام تعهد خود را امسال عملی می کند.

کد خبر 229701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =