الجزایر برای دوران پس از نفت آماده می شود

نخست وزیر الجزایر اعلام کرد که کشورش در سالهای آینده سرمایه گذاری در بخشهای غیر نفتی را به طور جدی دنبال می کند و برای دوران پس از نفت آماده می شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی آل آفریکا، عبدالمالک سلال، نخست وزیر الجزایر، اعلام کرد که کشورش با افزایش سرمایه گذاری در زمینه های گوناگون برای ورود به دوران پس از نفت آماده می شود.

سلال که در ابتدای هفته جاری به قطر سفر کرده بود در جمع انجمن الجزایری های ساکن قطر در دوحه گفت: هم اکنون کشور خود را برای ورود به دوران پس از نفت آماده می کندو برای این منظور سرمایه گذاری در زمینه های مختلف را ترغیب می نماید.

در همین رابطه، نخست وزیر الجزایر تاکید کرد که کشورش نیاز دارد تا وابستگی خود را به طور کامل از درآمدهای نفتی رفع کند.

این مقام دولتی الجزایر اظهار کرد: الجزایر تصمیم گرفته است تا سالهای آینده در بخشهای کلیدی مانند کشاورزی، گردشگری و انرژِ سرمایه گذاری نماید.

وی درباره رابطه الجزایر و قطر نیز گفت که همکاریهای دو کشور از راه سازمان توسعه های محلی، علم و آموزش قطر ادامه می یابد و گسترده می شود.

سلال افزود: دو کشور در تلاش برای تقویت همکاریها هستند که از آن جمله می توان به مجتمع فولاد بلارا و سایر پروژه های مهمی که می توان با همکاری دو جانبه به ویژه در زمینه پتروشیمی راه اندازی کرد، اشاره نمود.

کد خبر 229706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =