بنزن را وارد ریه‌های مردم کردند و اکنون ما را متهم می‌کنند

تولید بنزین طی سالهای گذشته از مجتمع های پتروشیمی با اختلاط بنزن که یک ماده 100 درصد سرطانزا است انجام می شد و اکنون همان افراد در صدد سیاسی کاری هستند و سازمان محیط زیست را متهم می‌کنند.

به گزارش شانا، اسماعیل کهرم، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: در گذشته به علت تحریم کشور، پتروشیمی‌ها روزانه 22 میلیون لیتر بنزین تولید می‌کردند و به آن بنزن که یک ماده 100 درصد سرطانزا است اضافه می‌کردند تا کمبود بنزین داخل کشور جبران شود و اکنون همان افراد در صدد سیاسی کاری هستند و سازمان محیط زیست را متهم می‌کنند.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست به عنوان متولی حفاظت از محیط زیست کشور همواره بر پایه علمی و آمار فعالیت کرده و از هرگونه سیاسی کاری به دور بوده است.

وی افزود: برخی مخالفان بدون هیچگونه ماخذ و پایه علمی برخی اظهارات را بیان می‌کنند که نیاز به تامل دارد، در واقع این افراد یا نهاد نسبت به عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست کم لطفی دارند و اعضای آنرا به اجرای برخی اعمال غیر قانونی متهم می‌کنند.

کهرم تصریح کرد: رویکرد من همواره علمی و به دور از هر گونه سیاسی کاری بوده است، بنابراین آنچه مطالعات من نشان می‌دهد این است که دیگران در صدد سیاسی کاری هستند و در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست را متهم می‌کنند.

وی به موضوع آلودگی هوا در کلان شهرها به ویژه تهران اشاره و عنوان کرد: در این میان برخی ادعا می‌کنند حالا که سازمان محیط زیست می‌گوید بنزین یورو 4 فاقد آلودگی است، چرا باز شاهد هوای ناسالم در تهران هستیم، این در حالی است که باید به این افراد گفت عوامل مختلف در بروز هوای ناسالم تاثیر دارد.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: عوامل متعددی مانند سرد شدن هوا و بروز پدیده وارونگی هوا، ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و وجود ریزگردها در آلودگی هوا نقش دارند.

وی با بیان این‌که برخی ادعا می‌کنند بنزین توزیعی در کشور یورو 4 نیست در غیر اینصورت هوا آلوده نخواهد بود، گفت: منابع مختلفی متولی تولید و توزیع بنزین استاندارد در کشور هستند که وزارت نفت یکی از آنها است، این وزارتخانه اعلام کرده است بنزین توزیعی در داخل کشور چه تولید داخل و چه وارداتی دارای استاندارد یورو 4 است و حتی گوگرد آن نیز گرفته می‌شود.

کهرم تصریح کرد: سازمان کنترل کیفیت هوا یک نهاد علمی بوده و اعلام کرده است علت آلودگی هوا مربوط به ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست عنوان کرد: قطعا پاک‌ترین بنزین هم آلودگی دارد، زیرا وقتی می‌سوزد دود می‌کند، گاز هم که از سوختهای پاک و سالم است نیز در زمان سوختن آلودگی ایجاد می‌کند.

وی افزود: در گذشته به علت تحریم کشور، پتروشیمی‌ها روزانه 22 میلیون لیتر بنزین تولید می‌کردند که به آن بنزن که یک ماده 100 درصد سرطانزا است اضافه می‌کردند تا کمبود بنزین داخل کشور جبران شود.

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، کهرم گفت: بنزن یک ترکیب حلقوی است و به محض گرم شدن آزاد و در هوا پخش می‌شود، اما اکنون دیگر بنزین پتروشیمی و یورو 2 در کشور وجود ندارد و تمام بنزینهای موجود در کشور دارای استاندارد یورو 4است، بنابراین سازمان محیط زیست به هیچ عنوان سیاسی کاری نمی‌کند، بلکه به وظیفه خود که صیانت از محیط زیست است عمل می‌کند.

کد خبر 229707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =