کاهش 93 درصدی واردات نفت خام آمریکا از نیجریه

اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش 93 درصدی واردات نفت خام آمریکا از نیجریه و الجزایر از سال 2010 میلادی تاکنون خبر داد.

به گزارش روزنامه گاردین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که واردات نفت خام این کشور از نیجریه و الجزایر از سال 2010 تاکنون با کاهش 93 درصدی همراه بوده است.

پس از این که شرکت توسعه نفت شل فعالیت خط لوله ترانس نایجر را متوقف کرد، کاهش شدیدی در تولید نفت نیجریه ثبت شد. این خط لوله نفت پایانه صادراتی بونی را تأمین می کرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز دوشنبه (سوم آذر ماه) در بیانیه ای رسانه ای اعلام کرد که مجموع واردات نفت خام آمریکا از سال 2010 تاکنون کاهش یافته است و این کاهش تقریبا در واردات نفت خام سبک شیرین مشاهده می شود.

افزون بر این، آمریکا در ماههای ژوئیه و اوت سال 2014 از نیجریه نفت خام وارد نکرده است.

بر اساس این گزارش، به دلیل تولید شیل اویل در آمریکا، این کشور به طور پیوسته واردات نفت خام خود را از نیجریه کاهش داده است. نفت تولیدی از ذخایر شیل اویل آمریکا نفت خام سبک شیرین نام دارد و دارای مقدار اندکی گوگرد و مشابه نفت خام بونی لایت نیجریه است.

این رویداد سبب کاهش صادرات نفت خام نیجریه شده است. به گفته بانک مرکزی نیجریه، صادرات نفت این کشور در ماههای مه، ژوئن و ژوئیه سال جاری به ترتیب 1.88، 1.71 و 1.61 میلیون بشکه در روز بوده است.

بنا بر گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، واردات نفت خام سبک آمریکا در ماه اوت 2014 در مقایسه با سال 2010 میلادی 71 درصد کاهش یافته است.

این موسسه افزود که با افزایش تولید نفت خام آمریکا و در پی آن کاهش واردات نفت موردنیاز برای تأمین تقاضای پالایشگاهها، واردات خالص نفت خام آمریکا در سال 2013 با کاهش 10.2 درصدی به 7.6 میلیون بشکه در روز رسید که پایینترین سطح از سال 1996 تاکنون است.

شرکت شل در نیجریه روز یکشنبه با تأیید توقف فعالیت خط لوله ترانس نایجر اعلام کرد که در پی نشت نفت ، صادرات از این خط لوله که حامل نفت بونی لایت بود، متوقف شد.

این اتفاق زمانی روی می دهد که نیجریه خود را برای تأثیرات احتمالی نوسان قیمتهای نفت خام در بازارهای جهانی آماده می کند.

کد خبر 229708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =