امضای یادداشت تفاهم زیست محیطی میان ایران و ایتالیا

یادداشت تفاهم زیست محیطی ایران و ایتالیا با هدف ارتقای توسعه منابع انرژی سازگار با محیط زیست امضا شد.

به گزارش شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، که به کشور ایتالیا سفر کرده است، با جان لوکا گالتی، وزیر محیط زیست، زمین و دریای این کشور یادداشت تفاهم همکاری امضا کرد.

براساس این تفاهم‌نامه طرفها به طور مشترک برنامه‌ها، ابتکارها و پروژه‌های پیشگیری یا کاهش آلودگی محیط زیستی و حفاظت از محیط زیست را به ویژه در ارتقای توسعه منابع انرژی سازگار با محیط زیست و تجدیدپذیر، ترویج اقدامات برای انطباق با تغییرات آب و هوا، با توجه خاص به مدیریت آب و اقدامات برای مقابله با بیابان زایی، ترویج خط مشی های مناسب برای حفاظت از تنوع زیستی و محیط زیست دریایی، ترویج و ابداع همکاریهای مشترک برای دستیابی به اقتصاد سبز، اشتغال سبز، فناوری سبز و اقتصاد کم کربن ایجاد خواهند کرد.

در پیوست و بندهای مختلف این یادداشت تفاهم نکات قابل توجهی وجود دارد که جنبه‌های عملی آن را تقویت می‌کند، از جمله پیوست شماره یک که چارچوب همکاری در زمینه‌های انرژی و تغییرات آب و هوایی و اجرای اقدامات ملی متناسب برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را به وجود می‌آورد و به منزله بخشی جدایی ناپذیر از یادداشت تفاهم است.

به این منظور طرفها موافقت کردند کمیته‌ای مشترک برای اجرای یادداشت تفاهم حاضر متشکل از سه نماینده از هر طرف، سه ماه پس از امضای تفاهم‌نامه تشکیل شود و جزییات اجرای آنرا دنبال کنند.

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، اجرای این یادداشت تفاهم منوط به تصویب آن از سوی مراجع ملی طرفها بوده و با تمام کنوانسیونهای بین‌المللی و پروتکلهایی که دو طرف امضا کرده‌اند و ضوابط و مقررات ناشی از عضویت در اتحادیه اروپا هماهنگ خواهد بود.

کد خبر 229716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =