کاهش قیمت نفت می‌تواند شرایط پروژه‌های نفتی روسیه را تغییر دهد

مدیرعامل روسنفت از احتمال تغییر شرایط پروژه‌های هزینه‌بر این شرکت به دلیل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، ایگور سچین سه‌شنبه (4 آذر ماه 93) گفت که کاهش قیمت نفت می‌تواند موجب جابجایی شرایط پروژه‌های سرمایه‌بر و در نتیجه تاثیرگذاری بر میزان تولید نفت روسیه شود.

سچین گفت: سطح فعلی قیمت‌ها برای ما بحرانی نیست. ممکن است ما شرایط اجرای پروژه‌های سرمایه‌بر را جابجا کنیم و البته این اقدام بر سطح کلی تولید نفت تاثیرگذار خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد که برای ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا، همه یا اغلب فعالان بزرگ بازار باید اقدامات هماهنگ با یکدیگر را اتخاذ کنند.

رئیس روسنفت همچنین یادآور شد که باید میان شرایط و خصوصیات صنعت نفت اغلب اعضای اوپک و روسیه تفاوت قائل شد. زیرا روسیه با توجه به شرایط آب و هوایی، تدارکاتی و فنی خود قادر نیست تا سطح تولید خود را بطور فوری تغییر دهد اما می‌تواند تدابیر ساختاری برای نتیجه‌گیری در میان و بلند مدت را اتخاذ کند.

سچین البته تاکید کرد که روسنفت هم اکنون نیز تولید خود را به میزان 25 هزار بشکه در روز کاهش داده است اما این مسئله مرتبط با افزایش بهره‌وری تولید و سود شرکت و سهامداران آن است.

وی افزود: حاضرات در بازار نفت باید بیش از پیش به تغییرات آن واکنش نشان دهند. بنابراین نیاز است تا همگی تحلیلی عمیق و مشترک از حقایق و چشم انداز بازار داشته باشند تا شفافیت هرچه بیشتر آن تضمن شود.

سچین پیش از این گفته بود که تولید کنندگان نفت روسیه می توانند در شرایط قیمتی مختلف به فعالیت خود ادامه دهند و تقاضای بازار را پاسخ گویند.
کد خبر 229718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =