کاهش شاخص بورس تهران ادامه دارد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 664 واحد به 74 هزار و 76 واحد رسید و یکبار دیگر سهامداران را نگران کرد.

به گزارش خبرنگار  شانا، در حالی که پیشتر پیش بینی می شد که بورس تهران پس از گفتگوهای هسته ای با غرب روندی مثبت را تجربه کند و شاخص افزایش یابد اما در چند روز اخیر روند کاهشی شاخص بورس تهران دامن سهامداران را گرفته است.

سهامداران در بورس تهران بار دیگر با نگرانی به روزهای آینده چشم دوخته اند و در اندیشه بازگشت روزهای خوب به تالار شیشه ای هستند اما همچنان با بیم و تردید روبرو و به عبارتی سردرگم هستند.

بر اساس اطلاعات بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس تهران به 74 هزار و 76 واحد و ارزش بازار 333 هزار میلیارد تومان رسید و  تعداد معاملات امروز 96 هزار و 882 فقره و ارزش معاملات 284 میلیارد تومان بود.

آمارها نشان می دهد که نمادهای بانک ملت، گروه مپنا، بانک پاسارگاد، سرمایه‌گذاری ملی، فولاد، بانک صادرات و هلدینگ فارس بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس داشته‌اند.

از سوی دیگر امروز فرا بورسی ها هم روز خوبی نداشتند و در بازار فرابورس ایران نیز شاخص کل با یک واحد کاهش به 834 واحد رسید.

ارزش بازار نخست و دوم فرابورس 68 هزار میلیارد تومان و تعداد معاملات‌ انجام شده در فرابورس 37 هزار و 55 فقره و ارزش معاملات امروز 95 میلیارد تومان بوده است.

نمادهای تاثیرگذار در کاهش شاخص فرابورس شامل پترول، میدکو، دی، بمپنا، بودند و نمادهایی که در افزایش شاخص فرابورس موثر بودند، شامل جم، شرانل و قاسم بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، ریزش 1872 واحدی شاخص بورس در دو روز پایانی هفته جاری در حالی رقم خورده است که به باور کارشناسان بورسی، هیجان فروش سهام در بورس در هفته آینده متعادل می شود و دماسنج بازار سرمایه دوباره به روزهای رو به رشد خود بازخواهد گشت.

تحلیلگران بر این اعتقادند که بورس تهران با حمایت دولت و نیز شفاف سازی کامل از سوی شرکتها می تواند دوباره به روزهای خوب خود برگردد.

کد خبر 229732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =