کرواسی در انتظار معامله نفت در بورس انرژی ایران

کرواسی علاقمند است در صورت معامله نفت و فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی ایران از این طریق نیاز خود را تأمین کند.

به گزارش  شانا ، عضو هیئت مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی با بیان این خبر  اظهارکرد: در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون بورسهای اروپا و آسیا (FEAS) در شهر زاگرب کرواسی ملاقاتی با مدیران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی کرواسی انجام شد، که این تمایل از طرف آنها به طور جدی مطرح شد.

ابراهیم عنایت افزود: در ملاقات با مدیران شرکت سپرده‌گذاری کرواسی راهکارهای همکاری طرفین در دو بخش بورس انرژی و کالا بررسی شد.

مدیرعامل کارگزاری بانک پارسیان با بیان این‌که کرواسی یکی از کشورهایی است که رابطه خوبی با ایران دارد و مسئولان بازار سرمایه این کشور تمایل همکاری همه جانبه با کشورمان دارند، اظهارکرد: با توجه به این که کرواسی کشور وارد کننده انرژی است و ایران یکی از بازیگران اصلی صادرات نفت در دنیاست و بورس انرژی ایران ظرفیت مناسبی برای همکاری دو کشور در این بخش است.

عنایت ادامه داد: مدیرعامل CDS کرواسی اظهار علاقه کرد در آینده نزدیک هر وقت نفت خام و فرآورده‌های نفتی  در بورس انرژی ایران عرضه شود، کارگزاران یا خریداران آنها از طریق بورس انرژی نفت و فرآورده‌های نفتی را خریداری کنند و CDSهای هر دو کشور کار نقل و انتقال وجوه و سایر اسناد را فراهم کنند.

وی اظهارکرد: برای انجام این معامله کافی است زیرساختهای فنی و نرم افزاری CDS های هر دو کشور فراهم شود که خریداران نفت ایران در کرواسی بدون نیاز به سفر به ایران بتوانند از طریق کارگزاریهای خود این خرید را انجام بدهند و نقل انتقال وجوه و سایر اسناد از طریق شرکتهای سپرده‌گذاری طرفین انجام بگیرد.


کد خبر 229737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =