برنامه ریزی خاورمیانه برای مبارزه با حمله سایبری به صنعت نفت و گاز

هشتمین اجلاس فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت نفت و گازابوظبی، با محوریت تاکید بر افزایش سرمایه گزاری به منظور کاهش تاثیر حمله های سایبری به صنعت نفت و گاز خاورمیانه برگزار شد.

به گزارش روزنامه الحیات، در این اجلاس ضمن اشاره به این که امنیت و حفاظت از اطلاعات و پیگیری آن یکی از اولویت های مهم صنعت نفت و گاز به شمار می رود، هزینه حمله های سایبری به این حوزه صنعتی، در سال 2018 حدود یک میلیارد و 800 میلیون دلار اعلام شد.

با توجه به داده های بنیاد تحقیقاتی ای دی سی (IDC)، کشور امارات، در حوزه فناوری اطلاعات سالانه مبلغ چهار میلیارد و 600 میلیون دلار هزینه می کند.

هشتمین اجلاس فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت نفت و گاز ابوظبی با عنوان « نسل سوم فناوری اطلاعات - فرصتی دیجیتال برای صنعت نفت» از دیروز (سه شنبه 4 آذرماه) در ابوظبی آغاز به کار کرده است و به مدت دو روز ادامه دارد.

ابراهیم فاضل، رئیس موسسه تحقیقاتی علم و صنعت مصدر، در این اجلاس گفت: در سایه چالشهای پیش روی بخش صنعت نفت و گاز، نقش مهم فناوری های دیجیتال که در اکتشاف، پالایش و توزیع به عنوان پایه و اساس به شمار می روند را باید مورد توجه بیشتری قرار داد.

فاضل افزود: در این میان، مسئولیت استراتژیک اداره های فناوری اطلاعات در بررسی روشهای مختلف با اولویت تشکیل ساختاری ایده آل و بالابردن بهره وری عملیاتی بیش از پیش احساس می شود.

 

کد خبر 229739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =