مواضع ایران در اوپک به سود همه اعضاست

ایران به دنبال برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا ینفت در بازار جهانی و در قالب اوپک است؛ بنابراین مواضع این کشور به سود همه اعضای این سازمان است.

عبدالله تمیمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره موضوع وزیر نفت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت ( اوپک) افزود: ایران برنامه ای افزایش ظرفیت تولید را یکسال است دنبال می‌کند.

این عضو کمیسیون انرژی افزود: وزیر نفت ایران در حال رایزنی های خود در وین است و به‌طور حتم تصمیم‌های که در این حوزه اتخاذ می‌شود منافع ملی ایران را دنبال می‌کند.

این نماینده مجلس گفت: ایران به دنبال تنظیم عرضه و تقاضا نفت در قالب اوپک است بنابراین مواضع ایران به سود همه اعضای سازمان است.

وی با اشاره به تجربه ایران در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، گفت: همه باید بدانند ایرانی‌ها در هیچ حوزه ای از حق خودشان عقب‌نشینی نمی کنند و اکنون میدان تعامل و مذاکره است.

به گزارش شانا، وزیران نفت ١٢ کشور عضو اوپک فردا (پنجشنبه ٦ آذرماه) برای بررسی سیاستهای تولید خود برای آخرین بار در سال ٢٠١٤ میلادی در وین اتریش گردهم می‌آیند.

بنا بر اعلام  دبیرخانه اوپک، یکصد و شصت و ششمین نشست وزیران نفت اوپک ساعت ١٢ و ٣٠ دقیقه فردا به‌وقت تهران آغاز به کار می‌کند و نشست پشت درهای بسته این سازمان تنها با حضور وزیران کشورهای عضو ساعت ١٤ و ٣٠ دقیقه به‌وقت تهران برگزار می‌شود.

در پایان نشست ١٦٦ اوپک، ساعت ١٨ و ٣٠ دقیقه نشست مطبوعاتی با حضور رئیس و دبیر کل این سازمان برگزار می‌شود.

کد خبر 229753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =