ضرورت توزیع 4500 تن گاز مایع در منطقه خراسان رضوی

نیاز گازمایع منطقه خراسان رضوی 4500 تن در ماه است که تلاش می‌شود بدون وقفه به این نیاز پاسخ داده شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی به خبرنگار شانا، گفت: در پالایشگاههای اراک،اصفهان و تهران، مبادی تامین این فرآورده نفتی و ارسال آن به استان خراسان رضوی هستند.

مخمد مهدی قرایی اظهارکرد: از طریق این پالایشگاهها روزانه 150 تن ال پی جی مورد نیاز منطقه پخش خراسان رضوی تامین و در مناطق مختلف آن توزیع می شود.

وی نیاز کلی استان خراسان رضوی (مناطق خراسان رضوی، تربت حیدریه و سبزوار) را 7 هزار تن در ماه و 230 تن در روز اعلام کرد.

قرایی بر ضرورت تامین این فرآورده نفتی به ویژه در مناطق روستایی فاقد گازطبیعی(بخصوص در فصول سرد سال) تاکید کرد: با وجود طولانی بودن مسافت خراسان رضوی از مبادی تولید ( پالایشگاههای ارسال کننده گازمایع) تلاش می شود تا این فرآورده نفتی در کمترین زمان ممکن توزیع شود و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی همچنین گفت: در هماهنگی اخیر با مدیریت تامین و توزیع ستاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بر این نکته که تامین گاز مایع در زمستان اولویتی مهم تلقی می شود، تاکید شده است.

وی با بیان این که وجود انبار سنگ بست و اتصال آن به راه آهن، زیرساخت مناسبی برای انتقال گاز مایع به خراسان رضوی ایجاد کرده است، تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی مدیریت تامین و توزیع شرکت ملی پخش، تلاش می شود تا با بهره گیری از این زیرساختها گاز مایع مورد نیاز مناطق فاقد گازطبیعی این منطقه به نحوی تامین شود تا مشکلی برای مصرف کنندگان آن ایجاد نشود.

کد خبر 229757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =