اتحادیه اروپا تعلیق تحریمهای ایران را تمدید کرد

به دنبال تمدید هفت ماهه توافقنامه موقت هسته ای میان ایران و گروه 1+5، اتحادیه اروپا روز سه شنبه (چهارم آذر ماه) تعلیق تحریمهای ایران را تا 30 ژوئن سال 2015 (نهم تیر ماه 94) تمدید کرد.

به گزارش روزنامه دیلی استار به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از تمدید مذاکرات هسته ای ایران و پنج قدرت بزرگ جهان تا هفت ماه آینده، اتحادیه اروپا نیز روز سه شنبه تعلیق تحریمها علیه تهران را تا 30 ژوئن سال آینده تمدید کرد.

پیش بینی می شود که تعلیق تحریمها علیه تهران شامل ممنوعیت بیمه نفتکشهای حامل نفت ایران، تجارت طلا و نقل و انتقالهای مالی معین می شود.

خدمات دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: این گروه متشکل از 28 کشور عضو توقف اجرای تحریمهای اتحادیه اروپا را تاریخ 30 ژوئن 2015 میلادی تمدید کرده است. 

بر اساس این گزارش، این اقدام از طریق یک دستورالعمل مکتوب اتخاذ شد. 

یک منبع دیپلماتیک گفت: مذاکرات تمدید شده است بنابراین اقدامات ما نیز تمدید می شود.

بنا بر این گزارش، تحریمی که سال 2012 میلادی بر بیمه و حمل نفت خام ایران اعمال شده بود نیز شامل این تعلیق شده است.

اتحادیه اروپا همچنین تحریمهای تجارت طلا، فلزات گران بها و محصولات پتروشیمی را تعلیق کرد، این در حالی است که افزایش سقف نقل و انتقالهای مالی به تحریمهای باقیمانده مربوط نمی شود.

بنا بر این گزارش، این اقدام پس از گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای، دیدبان هسته ای سازمان ملل، مبنی بر پایبندی ایران به توافق نوامبر 2013 تصویب شد.

تعلیق تحریمها در ماه ژوئیه نیز تا روز دوشنبه (سوم آذر ماه) یعنی آخرین مهلت مذاکرات بین المللی با ایران تمدید شده بود.

کد خبر 229761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =