بودجه همه دستگاهها را به صورت عملیاتی محاسبه کرده ایم

سخنگوی دولت اعلام کرد که 700 میلیون دلار در هر ماه از منابع مالی کشور آزاد می شود و این رقم را می توان به صورت نقد وارد کشور کرد.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت گفت: در جلسه روز چهارشنبه گذشته (پنجم آذر ماه) هیئت دولت، لایحه بودجه 94  بررسی شد.

وی بابیان این که هیئت ‌وزیران در آن جلسه به بررسی لایحه بودجه 94 پرداخت، راجع به بودجه سال آینده گفت: در بودجه 94 در هزینه‌های جاری سرانجام صرفه‌جویی را دنبال می‌کنیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در باره اعتبارهای عمرانی در بودجه، تکمیل طرحهای ناتمام و بدهی پیمانکاران را دنبال می‌کنیم و این، به‌گونه‌ای است که اعتبارهای عمرانی 20 درصد افزایش می‌یابد و در هزینه‌های جاری صرفه‌جویی می‌شود.

نوبخت یادآور شد: مهار تورم و افزایش نرخ رشد اقتصادی مثبت دنبال می‌شود و این مهم مدنظر است.

وی افزود: در سال 94 حقوق همه کارکنان دولت به اندازه نرخ تورم افزایش می‌یابد و با وجود صرفه جویی اعتبارات هزینه ای، افزایش حقوق را دنبال می‌کنیم؛ دولت با همه محدودیتها نسبت به افزایش حقوق اقدام خواهد کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یک سوم از تبصره‌ها در هیئت وزیران به تصویب رسیده است، گفت: تا اواسط هفته آینده لایحه بودجه در دولت به تصویب می‌رسد و در وقت قانونی، آن را به مجلس تقدیم خواهیم کرد.

نوبخت در ادامه به جلسه اخیر هیئت دولت و ارائه گزارشی از سوی وزیر امور خارجه در خصوص مذاکرات اخیر در وین اشاره کرد و گفت: با توجه به فعالیتهای تیم هسته ای کشورمان، ریاست جمهوری و هیئت وزیران از فعالیت‌های آن‌ها تشکر کردند.

 وی به تحریمهای شکل گرفته نسبت به کشورمان اشاره کرد و گفت: سومین سال تحریمهای ظالمانه کشورهای تحریم کننده به عنوان تحریمهای فلج کننده پشت سرگذاشته شده است و در این حال شاهدیم که مرکز آمار ایران اعلام کرده که روند کاهنده نرخ تورم ادامه دارد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: طبق اعلام مرکز آمار نرخ تورم سالانه به 17.8 دهم درصد تقلیل یافت و تورم ماهانه فقط 8 دهم درصد بود.

سخنگوی دولت در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در باره مذاکرات هسته ای و این که این مذاکرات را چقدر مثبت یا منفی ارزیابی می‌کند، گفت: به طور یقین مذاکرات منفی نیست چون اگر منفی بود ما می‌گفتیم باید سناریوی بدبینانه ای که برای آن برنامه تهیه کرده‌ایم را مطرح کنیم؛ همچنین آن وضعیت خوشبینانه ای که توافق کامل شده باشد هم انجام نشده است و در جهت استمرار وضع موجود و آن هم گام به جلو برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: خیلی از مسائلی که پیش از مذاکرات جزو موانع قابل توجه بود حل شده است؛ ضمن این که ما همچنان بر منافع ملی خود در چارچوب‌هایی که داریم تاکید می‌کنیم؛ بر این اساس می‌توانیم بگوییم استمرار وضع موجود با امید دست یافتن به توافقی که  به طور کامل منافع ملی ما را تأمین می‌کند را در نظر داریم.

نوبخت در پاسخ به سوالی دیگر در مورد این که سازمانها و نهادها مجاز هستند یک درصد از بودجه خود را صرف ورزش کنند گفت: کمک به بخش ورزش را در ردیف‌های مستمر و دائمی وزارت ورزش می‌بینیم.

وی درباره آزادسازی منابع ایران گفت: 700 میلیون دلار در هر ماه آزاد خواهد شد؛ البته تفاوت نحوه استفاده ما از این مبالغ ارزی با فروش نفت این است که فروش نفت محدودیت‌هایی برای واردات هر نوع کالا و خدمت دارد و عمدتاً آنان به کالاهای اساسی و دارو معطوف است؛ اما این رقم را حتی می‌توانیم به صورت نقد، وارد کشور کنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری تصریح کرد: علت تأخیر آن بخش که تا آخرین سنت آن را دریافت کردیم این بود که می‌خواستیم وجه نقد به کشور بیاوریم که موفق شدیم و مبالغ اسکناس آن در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موجود است.

نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا کل بودجه سال 94 عملیاتی است یا این که شامل حال بعضی از دستگاه‌ها می‌شود گفت: همه دستگاه‌ها را به صورت عملیاتی محاسبه کرده‌ایم؛ چون در بودجه عملیاتی باید قیمت تمام شده را حساب کنیم؛ بعضی از دستگاه‌ها از اساس نوع فعالیتشان این است که نمی‌شود آنها را با قیمت تمام شده محاسبه کرد بنابراین در آن موارد نیاز نبود که ما این طور اقدام کنیم.

کد خبر 229765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =