تولید تجهیزات صنعت نفت با تکیه بر متخصصان داخلی

دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ، گفت: با تکیه بر توانمندهای متخصصان داخلی می توان در بخش علمی و ساخت تجهیزات صنایع نفت و گاز به خودکفایی رسید.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب دکتر جعفر توفیقی روز چهارشنبه در نشستی با حضور مدیران ارشد شرکت ملی حفاری ایران که در این شرکت برگزار شد، افزود: در سالهای اخیر با بهره مندی از توانمندیهای نیروی انسانی فعال در این عرصه، به دستاوردهای بسیاری رسیده ایم.

وی با اشاره به این که صنعت نفت و حفاری کشور باید تولید علم داشته باشد، اظهار کرد: یکی از راه های پیشرفت در این صنایع بزرگ و راهبردی، تولید علم و فناوری است و باید در این باره نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.

توفیقی با تاکید بر این که با تلاش متخصصان داخلی می توان به جایگاهی رسید که تمام تجهیزات صنعت نفت و حفاری توسط صنعتگران داخلی تولید شود، درباره ایجاد منطقه ویژه صنعت نفت و حفاری گفت: برای ایجاد یک منطقه ویژه لازم است به درجه ای از بلوغ علمی برسیم که بتوان چنین مناطقی را ایجاد کرد که در سالهای اخیر به همت متخصصان داخلی در این بخش به این مرحله رشد علمی رسیده ایم.

دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ با اشاره به ایجاد پارکهای علم و فناوری در دانشگاه ها، افزود: هم اینک با پیشرفت صنعت نفت، حفاری، پتروشیمی و سایر صنایع شاهد مثبت بودن نتایج این سرمایه گذاری ها هستیم.

وی در زمینه فعالیتهای ستاد توسعه فناوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ توضیح داد: این معاونت وظیفه دارد تا خلاء و مشکلات موجود در راه توسعه و تولید علم و تکنولوژی را در این بخشها برطرف کند.

توفیقی اظهار کرد: در سفر دو روزه خود به خوزستان از واحدهای تولید قطعات و تجهیزات نفت و گاز در شهرکهای صنعتی اهواز بازید و با اعضای هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی خوزستان، پارک علم و فناوری و مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب نشستهایی داشته است.

در این نشست که اعضای هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی استان خوزستان نیز حضور داشتند، قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به این که تولیدکنندگان داخلی تجهیزات حفاری به حمایت بیشتر دولت نیاز دارند، گفت: یکی از مشکلات سازندگان قطعات این حوزه تفاوت قیمت تمام شده کالا نسبت به مشابه خارجی است.

محمد رضا تاکایدی افزود: در این خصوص دولت می تواند با دادن برخی تسهیلات به صنعتگران این بخش و یا معافیت مالیاتی به تولید کنندگان قطعات و تجهیزات کمک کند.

وی اظهار کرد: در سالهای اخیر صنعتگران استان خوزستان تلاش بسیاری برای داخلی سازی قطعات کاربردی در صنعت نفت و حفاری داشته اند و در این زمینه نیز موفق بوده اند.

کد خبر 229766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =