نشست پشت درهای بسته وزیران نفت اوپک آغاز شد

نشست وزیران نفت ١٢ عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای تصمیم گیری درباره سقف تولید این سازمان در نیمه نخست سال 2015 میلادی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شانا، پس از آغاز به کار یکصد و شصت و ششمین نشست اوپک در ساعت ١٢و ٣٠ دقیقه، وزیران نفت کشورهای عضو اوپک دقایقی پیش گردهم آمدند تا درباره سقف تولید این سازمان صمیم گیری کنند.

نشست 166 اوپک یکی از دشوارترین نشستها از نگاه تحلیگران حوزه انرژی در یک دهه گذشته است که البته از نگاه وزیر نفت عربستان دشوار نخواهد بود.

بیشتر اعضای اوپک در بدو ورود به وین ضمن تاکید بر اتحاد و یکپارچگی، از هرگونه اظهار نظر درباره موضع کشور متبوعشان درباره اجلاس پیش رو خودداری کردند.

وزیر نفت، دیروز (چهارشنبه،5آذرماه) در بدو ورود به وین برای حضور در نشست 166 اوپک اعلام کرد: بسیار حائز اهمیت است که تولیدکنندگان غیر عضو اوپک برای متعادل کردن عرضه و تقاضا با توجه به کاهش 30 درصدی قیمت جهانی نفت مشارکت داشته باشند.

بر اساس این گزارش، قیمتهای جهانی نفت خام در نشست 165 اوپک (فصل تابستان) در مقایسه با نشست 164 این سازمان (آذرماه پارسال) ١٠ درصد افزایش یافته بود، اما هم اکنون در نشست 166 اوپک قیمت نفت از ماه ژوئن تاکنون حدود 30 دلار کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار شانا، یکصد و شصت و ششمین اجلاس اوپک امروز (پنجشنبه،6 آذرماه) در مقر دائمی این سازمان در وین آغاز بکار کرد.


کد خبر 229769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =