وزیر نفت دولت مخالفان لیبی خواستار شرکت در نشست اوپک شد

دولت مخالفان لیبی اعلام کرد اگر اجازه شرکت نمایندگانش در نشست 166 اوپک در وین صادر نشود، عضویت لیبی در اوپک را به حال تعلیق در می آورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماشالله زوای، وزیر نفت دولت مخالفان لیبی اعلام کرد که کشورش قصد شرکت در نشست روز پنجشنبه (امروز، ششم آذرماه) را دارد و در صورت ممانعت از حضور در این نشست از پذیرش هر گونه تصمیمی در باره تولید نفت سر باز خواهد زد.

هم اکنون لیبی دارای دو دولت مستقل و دو مجلس جداگانه است. در ماه اوت امسال مخالفان دولت، پایتخت لیبی، طربلس را اشغال کرده و دولت قانونی این کشور را به شرق لیبی راندند. از ان زمان به بعد، دولت مخالفان لیبی به عمر الحسی را به نخست وزیری برگزید و مجلس را تشکیل داد.

جامعه بین الملل همچنان عبدالله طینی را به عنوان نخست وزیر دولت لیبی به رسمیت می شناسد. با وجود این دولت مخالفان توانسته است کنترل بسیاری از وزارتخانه ها را در طرابلس به دست بگیرد.

ماشالله زوای ، وزیر نفت دولت مخالفان لیبی، گفت: ما دولت قانونی این کشور هستیم و می خواهیم در نشست اوپک نماینده کشور خود باشیم، هنوز دعوتنامه ای دریافت نکرده ایم اما شنیده ایم که دولت (عبدالله طینی) دعوت شده است.

وزیر نفت دولت مخالفان همچنین اعلام کرد اگر هیئت اعزامی دولت مخالفان لیبی نتواند در نشست شرکت کند از هیچ تصمیم نفتی اوپک تابعیت نخواهد کرد.

وی افزود: اگر نمایندگان غیرقانونی لیبی در نشست شرکت کنند، ما هم اقدام قانونی انجام می دهیم و عضویت خود را در اوپک به حالت تعلیق در می آوریم و یا حق عضویت خود را در جائیکه لازم است پرداخت نمی کنیم.

دولت عبدالله طینی اعلام کرده است که هیئت سه نفره ای را برای شرکت در نشست اوپک به وین فرستاده است.

کد خبر 229781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =